سوالات پریود شدن

1- تامپون چگونه کار می کند ؟
برخلاف نوارهای بهداشتی که بعد از برداشتن از واژن خونی می شوند ، تامپون داخل واژن وارد می شود . آن ها از مواد نازک با یک نخ ساخته شده اند تا راحت بیرون بیایند . سوراخ واژن بین مجاری ادرار (جایی که ادرار بیرون می آید ) و مقعد (جایی که مدفوغ بیرون می آید) قرار دارد .

ممکن است کمی طول بکشد تا استفاده از تامپون را یاد بگیرید . مواد تامپون می تواند از جنس پلاستیک یا مقوا باشد و شما می توانید هر کدام را که دوست دارید استفاده کنید . در داخل هر بسته تامپون کتابچه راهنما وجود دارد که به شما می گوید چگونه تامپون را داخل کنید .

تامپون های مختلف قدرت جذب متفاوتی دارند . سعی کنید با تامپون های معمولی شروع کنید و سپس بر اساس نیازتان مدل تامپون را تغییر بدهید . شما باید تامپون را هر 4 تا 8 ساعت یا هر زمانی که پر از خون شد ، تعویض کنید .
اگر احساس کردید یک تامپون در داخل بدن شما گیر کرده است ، این موقتی خواهد بود . تامپون نمی تواند داخل بدن شما گم شود زیرا تنها راهی که برای خروج تامپون است ، واژن می باشد . چند دقیقه آرام باشید و سپس شما باید بتوانید تامپون را خارج کنید .

2- آیا در طول پریودم می توانم شنا کنم ؟
شنا کردن در طول پریود مشکلی ندارد . اگر شما در هنگام شنا کردن از یک تامپون استفاده کنید لباس شنای شما به خون آلوده نخواهد شد . نوارهای بهداشتی برای شنا کردن مناسب نیستند . اگر تامپون به درستی وارد شود ، هنگام شنا کردن بیرون نمی آید ، پس با خیال راحت شنا کنید و شیرجه بزنید !


منبع مطلب : وبسایت یک زوج
http://1zoj.ir/girls-questions-about-period
کانال تلگرام آموزش مسائل جنسی
https://t.me/www_1zoj_ir

پسند