8 aos - Traducciones

آیا زنان می توانند مثل مردان تمرین کنند؟



سوالات بسیاری درباره تمرینات و رژیم غذایی زنان پیش می آید. در اینجا جواب این سوال را داده ایم. آشنایی با عضلات و بافتهای بدن زن و مرد، به درک تکامل تفاوت های جنسیتی کمک می کند.



نکاتی در مورد بدنسازی بانوان

۱٫ زنان به اندازه مردان به کربوهیدرات نیاز ندارند
در یک تمرین یکسان، زنان نسبت به مردان چربی بیشتر، کربوهیدرات کمتر و پروتئین کمتری می سوزانند. همچنین بدن زنان در طول تغذیه کربوهیدرات، گلیکوژن زیادی ذخیره نمی کند، چون بدن آنها احتیاجی به این کار ندارد. دلیلش هم تفاوت در سیستم عصبی و سیستم هورمونی، از جمله استروژن، بین مرد و زن است. به عنوان مثال، هورمون آدرنالین چربی بیشتر را در زنان نسبت به مردان می سوزاند. نکته دیگر در مورد زنان این است که درصد چربی در بدن و عضلات زنان نسبت به مردان به طور قابل توجهی بیشتر است و همین منبع چربی، انرژی اولیه آنها را تامین می کند.
در واقع، زنان دارای سوخت و ساز بدنی مقتصدانه گلیکوژن و پروتئین هستند. این بدان معناست که زنان در رژیم غذایی خود به اندازه مردان به کربوهیدرات و پروتئین نیاز ندارند که بخواهند آن را در تمرینات ورزشی بسوزانند. نیاز کمتر به کربوهیدرات باعث می شود که کالری مانند چربی سوزانده شود. چربی اثرات بسیار مثبتی برسلامت هورمونی و قلبی و عروقی زنان دارد. به طور کلی، هر چقدر زنان چربی بیشتری بخورند، استروژن و تستسترون بیشتری تولید می کنند. برخلاف تصورعام تستسترون و استروژن هر دو جزء هورمون های آنابولیک هستند. همچنین زنان نگرانی کمتری درباره تاثیرات منفی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد دارند. البته این مورد بسیار نادر است. چربی در زنان به اندازه مردان میزان حساسیت به انسولین
http://donyayeazoleh.com/بدنسازی-بانوان/

Me gusta