طرح های حوله اشانتیونی یا تبلیغاتی - قریب به اتفاق سازمانهای خصوصی یا دولتی در فرآیند فروش خود بطور معمول به منظور پیشبرد فروش و یا آگاهی از برند ، اقدام به تهیه و توزیع برخی اقلام کالایی یا خدماتی بصورت رایگان در بین مشتریان می کنند و شاید سبدی از این کالا یا خدمات برای طبقات خاصی از مشتریان بازار هدف شکل گیرد گه بر حسب استراتژی های فروش در اختیار خریداران یا مصرف کنندگان قرارمی گیرد .
این اتفاق بسیار مرسوم بوده وحتی شرکتها با وجود اینکه کالای اصلی آنها در سبد اشانتیون شرکتی دیگر است ، اقدام به تهیه و توزیع محصول شرکت دیگربرای خوشحال کردن مشتریان خود می کنند ولی برخی ازکالاها نظیر ساعت ، جاکلیدی ، کیف دستی ، خودکار و … در زمره اشانتیون های دم دستی طبقه بندی می شوند .
باگذر از کادوهای دم دستی که اکثرمدیران بنگاههای اقتصادی (حتی بنگاههای خیلی کوچک به مانند بوتیک یا سوپر مارکت محلی) با آن آشنایی دارند و از آنها برای مقاصد کوتاه مدت بهره می برند ، کالاهایی وارد عمل می شوند که از نظر هر مدیر فروش می تواند خاص باشد. بطور مثال مدیر فروش یک شرکت وارد کننده ابزاربرش و تراشکاری تصمیم به هدیه دادن سرویس قابلمه پخت وپز به خانواده های نمایندگان فروش شهرستان خود بگیرند ، تصمیم به توزیع چنین اشانتیون هایی بسته به هدف و مقصود مدیر تغییر می کند .
یکی از دغدغه های مدیران بازاریابی و فروش پیشبرد فروش جااندازی برند در بین معرف کنندگان می باشد.