در واقع سیستم کنفرانس یک پکیج از تجهیزات صوتی و تصویری می باشد که اصلا مختص برپایی کنفرانس و همایش ها است. برای راه اندازی و به عمل آوردن سیستم کنفرانس در تمامی بخش ها لازم است به انجام یک سری پایه ریزی با حداقل استاندارد ها می باشد.
فواید استفاده از این سیستم در سالن کنفرانس سبب می گردد تا کیفیت برگزاری جلسه و خشنودی سخنرانان و میهمانان تامین و تضمین گردد. و زمانی که جلسات در وقت هوشمند شوند ، هزینه و صد البته در مصرف انرژی از نیروی انسانی صرفه جویی می شود.
یکی از پیشرفته ترین این تجهیزات سیستم صوت و میکروفون اطاق کنفرانس و دیگر لوازم جانبی آن است و یکی دیگر سیستم تصویر مانند ویدئو کنفرانس و ویدئو پروژکتور و دیگر لوازم همراه آن است. و اینکه سالن کنفرانس که محل نصب واستارت این تجهیزات می باشد هم باید دارای تمامی استاندارد ها و امتیازات باشد.
شرکت آوا صدای پژواک مجری پروژه های تجهیز سالن های کنفرانس و همایش، از زیر ساخت تا نصب و راه اندازی دستگاه ها و تجهیزات بر اساس بایدهای طراحی سالن های همایش، می باشد.
سیستم کنفرانس از چند منظر قابل مقایسه و اندازه گیری می باشد . اینکه ظرفیت اتصال میکروفون چقدر می باشد که پایین ترین آن مختص میکروفون کنفرانس ۱۰۰ می باشد با قدرت ۴۰ میکروفن و از قویترین شکل آن می توان به سیستم کنفرانس ۲۰۱۵ اشاره کرد مه قدرت آن ۱۲۸ میکروفون می باشد . از دیگر استانداردهای مقایسه بستر ارتباطی دستگاه می باشد که شبکه می باشد یا چند سوکت پین است . موارد دیگر امکان رای گیری , امکان نصب سیستم بصورت وایرلس(مدل های خاص) , امکان تعیین تعداد سخنرانان همزمان , قابلیت مدیریت سخنرانان و قطع میکروفنها توسط رییس جلسه, توانایی برقراری تله کنفرانس با سایر نقاط , پشتیبانی از دورب

پسند