دادستان تهران: برای فیلترپیام رسان ها، مهلت چند ماهه دادیم

روز کشمکش بر سر فیلتر شبکه‌های اجتماعی موبایلی، با اظهارنظر دادستان تهران و بدون آن که اقدامی عملی در این باره صورت گیرد، پایان یافت.



روز گذشته سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار مصاحبه‌ای با دادستان تهران نوشت: دادستان تهران اعلام کرد که به مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی مهلت داده شده است.

وی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت اجرای دستور قضایی برای فیلترینگ نرم‌افزارهای مذکور و یا طرح‌های دیگر که مانع ارتکاب جرم در فضای مجازی شود، درخواست مهلتی چند ماهه کرده که مورد موافقت قوه قضاییه قرار گرفته است که پس از انقضای این مهلت، دادستانی تهران اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

کشمکش بی‌حاصل

بعد از ظهر هفدهم دی ماه بود که برخی رسانه‌ها از قول یک منبع آگاه اعلام کردند با دستور قضایی فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس آپ و تانگو صادر شده است. موضوعی که خیلی زود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به موضوع داغی بدل و تیتر اصلی روزنامه‌ها شد.

نه تنها در آن زمان معلوم نشد که این دستور قضایی از سوی چه کسی و چرا صادر شده است، که این نرم‌افزارها فیلتر هم نشد.

پس از آن بود که رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مجلس و عضو کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ محتوای مجرمانه اعلام کرد که تصمیمات فیلترینگ در این کمیته گرفته می‌شود و تصمیمی در مورد فیلتر این سه نرم‌افزار موبایلی اتخاذ نشده است. از سوی دیگر روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز 5 روز پس از اعلام این خبر، دریافت دستور قضایی برای مسدودسازی پیام‌رسان‌های موبایلی را تکذیب کرد.

این دو اظهارنظر سبب شد تا در فضای مج

پسند