پیش 10 سال - ترجمه

رویانیان دو روز پس از آزادی٬ دوباره بازداشت شده است
سردار رویانیان٬ از فرماندهان پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و نیز رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور که چندی پیش به قید وثیفه ۱۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود٬ همکنون در زندان اوین زندانی است.
این مدیرعامل سابق تیم پرسپولیس تنها دو روز پس از آزادی به قید وثیقه٬ مجددا دستگیر و به زندان اوین منتقل گردیده است.
دلیل بازداشت وی مربوط به اتهاماتی است که به وی در دوره ریاستش بر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور وارد است. محمدرویانیان از سال ۱۳۸۶ با حکم محمود احمدی‌نژاد، به ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و همزمان مدیر عامل شرکت قطارهای شهری کشور و مشاور ویژه در حوزه حمل و نقل منصوب شده بود.
از جمله اتهامات مهمی که به وی وارد شده٬ سندسازی در خصوص خودروهای فرسوده و از رده خارج نمودن سوری آن ها بوده است و از محل این سندسازی ها٬ اقدام به وارد نمودن خودروهای لوکس به کشور نموده بود.
سردار پاسدار محمد رویانیان همچنین در دوران اعتراضات مردمی سال ۸۸ با آشغال خواندن معترضان اظهارات تندی را خطاب به آنان در دفاع از آیت الله خامنه ای مطرح نموده بود.
وی در تیرماه ۸۸ در اظهاراتی گفته بود:‌”یک عده آشغال می گویند این رهبر ، نظام و قانون را باید تغییر داد ، ما مگر مرده ایم ، کسانی که با اوباما ، بوش ، مبارک نامبارک دستشان در یک کاسه بوده ، مگر می گذاریم در این کشور علی تنها بماند ، شهدا و خانواده شهدا اجازه نمی دهند.”
لازم به توضیح است که در سال ۹۱ و زمانی که نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت مصرف سوخت را به تصویب رساندند٬ وی به دلیل “خستگی زیاد” از این سمت استعفا داد تا طرح تحقیق و تفحص معطل بماند.

پسند