امروز و در این مقاله کوتاه از وبسایت آموزش زبان انگلیسی آنلاین انگلیشدان میخواهیم به طور مختصر و البته مفید تاریخچه ای را در مورد زبان انگلیسی بررسی کنیم.

به شما پیشنهاد میکنیم اگر به مباحث تاریخی و البته تاریخ زبان انگلیسی علاقه مند هستید حتما این مطلب را بخوانید.

بسیاری از شما فکر می کنید که مطالعه زبان انگلیسی بیش از هر چیز دیگر دستور زبان است. گرچه دستور زبان انگلیسی در دوره هایی برای بهبود کلی زبان انگلیسی شرکت می کند ، این بخش کوچکی از برنامه درسی عمومی است که در آن فرد خود را در تاریخ غوطه ور می کند ، بخشی از افسانه ها ، جنگ ها و افسانه ها از یک سو. تحت تأثیر قرار گرفته و محل زندگی روزانه است. . عملکرد طبقات مختلف اجتماعی آنها از سوی دیگر.

بر اساس دایره المعارف .dia ritannica ، خود زبان انگلیسی با حمله به بریتانیای کبیر در قرن 5 واقعاً شکوفا شد. سه قبیله ژرمن ، جوت ، ساکسون و انگلیسی ، برای تسخیر به دنبال سرزمین های جدیدی بودند و از دریای شمال عبور کردند. لازم به ذکر است انگلیسی که امروزه می دانیم و از طریق دوره های مختلف انگلیسی می خوانیم هنوز ایجاد نشده بود زیرا انگلیسی با گویش های مختلف سلتی زندگی می کرد.

در طول حمله ، انگلیسی های بومی به سمت شمال و غرب رانده شدند ، جایی که ما اکنون اسکاتلند ، ایرلند و ولز می نامیم. کلمه انگلیسی و انگلیسی از کلمه انگلیسی قدیمی Engla-land گرفته شده است که به معنای واقعی کلمه به معنی "سرزمین زاویه ها" است که انگلیسی در آن صحبت می شد.

انگلیسی قدیم (قرن 5 تا 11)

آلبرت بوگ ، استاد برجسته زبان انگلیسی در دانشگاه پنسیلوانیا ، در میان آثار منتشر شده خود [1] اشاره می کند که حدود 85 درصد از زبان انگلیسی قدیمی دیگر استفاده نمی شود. با این حال ، عناصر باقی مانده اساس انگلیسی مدرن را تشکیل می دهند.

انگلیسی قدیمی را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

ماقبل تاریخ یا اوایل [2] (سده های 5 تا 7): ادبیات یا اسناد موجود که به این دوره اشاره دارد به جز چند نمونه از رونهای آنگلوساکسون در دسترس نیست.
انگلیسی اولیه (قرنهای 7 و 1: این دوره شامل اولین شواهد مستند از زبان انگلیسی است که نویسندگان و شاعران برجسته ای مانند سینولوف و آلدم را که از شخصیتهای برجسته ادبیات آنگلوساکسون بودند ، در معرض دید عموم قرار داد.
انگلیسی اواخر قدیم (قرن های 10 تا 11): این را می توان آخرین مرحله انگلیسی قدیم دانست که با حمله نورمن ها به انگلستان آغاز شد. این دوره با تحول تدریجی از انگلیسی به انگلیسی اولیه آغاز شد.

انگلیسی متوسط

در این دوره بود که زبان انگلیسی و به ویژه دستور زبان انگلیسی با توجه ویژه شروع به تکامل کرد. نحو "ترتیب کلمات و عبارات برای ایجاد جملات خوب در یک زبان" است ، و ما متوجه می شویم که در حالی که دولت بریتانیا و شهروندان ثروتمند آن زبان را می خوانند ، تأثیرات نورمن و فرانسوی تا قرن چهاردهم غالب بود.

یک واقعیت جالب این است که این دوره به از دست دادن انتهای حروف نسبت داده می شود ، که در نهایت منجر به جایگزینی نشانگرهای عطف با ویژگی های پیچیده تر زبان شد. نتیجه گیری مورد "فرمت یک اسم ، ضمیر یا صفت است که عملکرد دستوری آن را نشان می دهد."

تاریخ زبان انگلیسی

چارلز لارنس باربر می گوید: "از دست دادن و تضعیف هجاهای بدون استرس در پایان کلمات ، بسیاری از انحرافات متمایز انگلیسی قدیم را از بین می برد."

به طور مشابه ، جان مک وورتر [4] اشاره می کند که در حالی که نورمن ها و همتایان انگلیسی آنها قادر به درک یکدیگر در سبک صحبت کردن بودند ، ناتوانی نورتون ها در تلفظ پایان کلمات مختلف در نهایت منجر به ناپدید شدن مصدر شد. . تبدیل می شود.

این من را به یاد یکی از همکارانم می اندازد و می پرسم: اگر چند صد سال پیش بود و ما در بریتانیا قرون وسطی بودیم ، آیا می توانستیم تصور کنیم که نقص گفتاری تغییرات شگفت انگیزی را ایجاد کند که تاریخ مدرن اکنون به آن نگاه می کند؟ او انجام می دهد.

امیدوارم از مطالعه این مقاله که به طور کوتاه تاریخ زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار داده لذت برده باشید.

منبع:‌آموزش آنلاین زبان انگلیشدان، مجری کلاس آنلاین زبان انگلیسی
https://www.englishdon.ir/

Мне нравится