ahmad_hosseini
سلام دوست عزيز،
به شبکه اجتماعي فیسکوب ایرانیان خوش آمديد. براي استفاده از تمام امکانات شبکه ، شما بايد عضو اين سايت باشيد.
عضويت در شبکه اجتماعي فیسکوب ایرانیان رايگان است و هميشه هم رايگان خواهد ماند!
براي عضويت بر روي اين [لينک] کليک کنيد.



سید احمــد حسينــی در گروه  بحث آزاد نوشت.
مدت زمان عضویت: 20/بهمن/1390 - 17:20

اینجا درباره من است .... [درباره]
◄ به خودم و خونوادم علاقه دارم :| [علاقه]

پسنده‌ها

(38 کاربر)

داغ کنندگان

(8 کاربر)

نظر دهنده ها

( کل نظرات : 232 )

پیگیری‌ها

(29 کاربر)


ما که دلمون پاکه!!
بعضی را که بی حجابند و وقتی بهشون می گی چرا گناه می کنید؟
میگن ما دلمون پاکه، ولی من از کجا بفهمم دلتون پاکه؟
من که علم غیب ندارم و مجبورم به ظاهرتون نگاه کنم و قضاوت کنم.
من نمی گم کسی که حجاب دارد حتما دلش پاکه
ولی من انسانم و چاره‌ای جز قضاوت برطبق ظاهر افراد رو ندارم !
----------------------------------------------------------------------------------------
نظرتون چیه؟؟؟

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
1392/05/08 - 17:24
kjhjhh

هستم باهات.ای ول ای ول

8/مرداد/1392 - 17:26
عاطفه

من می گم دلی پاکه که منطقه ی اختصاصی خدا باشه و دلی که منطقه ی اختصاصی خدا باشه از دستور شرع و دینش که همون آیه های قرآن باشه پیروی می کنه

خدا تو سوره ی نساء آورده بدانید که خداوند می خواهد بر شما آسان بگیرد، چرا که انسان ضعیف آفریده شده

و چقدر خوب می شد فکر می کردیم به اینکه هر آنچه که تو قرآن اومده برای آرامش و راحتی خودمونه و آیه های قرآن رو تفکیک و دسته بندی نمی کردیم که هر کجا به مذاق و سلیقه مون خوش اومد رو بپذیریم و هر کجا که بر خلاف عقیده ی خودمون بود انکار کنیم

اگه اعتقادمون اینه که مسلمونیم ، باید ایمان داشته باشیم به اینکه قرآن تحریف نشده

دلم همزاد بارونه ...
8/مرداد/1392 - 17:32
منتظر313

در اینکه خدا گفته حجاب داشته باشیم هیچ شکی توش نیست. هر کی هم خدا رو دوست داره باید شرط عبودیت و بندگی رو بشناسه و مطیع محبوب باشه. وقتی میگیم دلمون پاکه یعنی خدا رو تو دلمون دوست داریم. کسی که خدا رو دوست داره هر روز مخالف میل اون عمل نمی کنه. کسی که خدا رو دوست داره هر کاری هم که خدا میگه انجام میده. نمیشه هم خدا رو دوست داشت هم بهش گفت تو این قضیه ی حجاب اشتباه کردی(اعوذ بالله)

و مطمئنا خدا هر چی میگه، فقط برای خوبیه بنده هاشه، شک نکن

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 17:44
خانم نیازی

ممنون اقای حسینی که این بحث وگداشتین

من حوزه درس خوندم وبحث زیادکردیم دراین موضوع

حجاب یه چیزنسبی هست وبسته به شرایط میباشدالبته مقداری که زیبایی بدن مشخص نباشدهمه جاموضوعیت دارد

8/مرداد/1392 - 18:32
سید احمــد حسينــی

یعنی پوششی که زیبایی بدن مشخص نباشه ممنوعیتی نداره؟

پوششی بغیر از چادر قبوله؟

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 18:41
نیلوفر

ببینید هیچ ادمی هیچ وقت دلش نمیخواد بد باشه چون اصلا خدا همچین خصلتی رو تو بنده هاش ققرار نداده..خدا ماها رو طوری افریده که میل به زیبایی ها داریم اما بعضی ها تو بعضی موارد این زیبایی براشون بد تعریف میشه و به شکل نادرست ازشون استفاده میکنن

درضمن خوبه ک بد حجابی و بی حجابی رو از هم جدا کنیم و اون عکسی ک اون بالا گذاشتین عکس 1ادم بد حجابه نه بی حجاب

امیدوارم هیچ وقت نیایم زودقضاوت کنیم درمورد کسی ک کمی موهاشو گذاشته بیرون تا زیبا بشه اونم بر اساس تعریف غلطی ک از زیبایی داره و خیلی از صفاتی ک لایقش نیستو بهش بدیم اقای حسینی

8/مرداد/1392 - 18:51
سید احمــد حسينــی

میشه بدحجابی و بی حجابی رو توضیح بدین؟

عکسی که گذاشتم بدحجابه یا بی حجاب؟

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 18:56
علیرضا بابازاده

به گفته یکی از دوستان بدحجابی کلا نداریم یا بی حجابیه یا با حجابی

8/مرداد/1392 - 18:58
نیلوفر

بازم افراط..از نظر شما حجاب یعنی چادر و بی حجاب کسیه ک چادر نداره.هه

8/مرداد/1392 - 19:12
سید احمــد حسينــی

وا

نیلوفر خانوم ما کجا گفتیم حجاب یعنی چادر؟ (پُست و نظرات ببیندید کجاش اسمی از حجاب یعنی چادر نوشته شده)

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 19:16
سید احمــد حسينــی

ما حرف میزنیم و روی حرفمون میمونیم و اثباتش میکنیم!

پس انتظار داریم کسی حرف میزنه تا آخرش حرف بزنه و حرفشو به اثبات برسونه!

درست و منطقی نیست؟

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 19:17
منتظر313

نه...چادر حجاب کامله. هر کسی می تونه حجابشو کامل و کامل تر کنه. یعنی موهاشو بپوشونه، بعد اندامشو. و همین طور که پیش بره میبینه که برای پوشاندن کامل همه ی زیبایی های زن چادر از همه کامل تره. اما هیچ کس نمیگه فقط چادر

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 19:17
نیلوفر

خو پس چرا میگید کسی که کمی از موهاش پیداس حجاب نداره و دلش پاک نیس..وقتی ک اینو میگید منم میگم حتما از نظر شما حجاب یعنی چادر...اقای حسینی پست اخر منو با دیدگاهاشو بخونید اگه دوس داشتید

8/مرداد/1392 - 19:21
سید احمــد حسينــی

بله خوندم



توی پُستم هم نوشتم من نمی گم کسی که حجاب دارد حتما دلش پاکه

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 19:23
نیلوفر

چون که ما دیدگاهمون باهم فرق داره هرچی هم من بگم از نظر شما منطقی نیس..منم بعضی از حرفای شما برام منطقی نیس.مشکل اینجاس ک شما میگید یا با حجاب یل بی حجاب یعنی حد وسط نداره..ععنی کسی که کمی از موهاش پیداس با اونی که مونتو بدن نما میپوشه و استینش کوتاه و کل شالش نیم سانته باهم در 1سطح قرار میدید..چقد با عدالت

8/مرداد/1392 - 19:28
عاطفه

من که می گم مسملا همه مون می دونیم که صرفا چادر حجاب محسوب نمیشه

چه بسا افرادی که پوششون چادر هست و همون چادر رو به نحوی استفاده می کنند ازش که بیشتر از اینکه بخواد بعنوان حجاب بیشتر مطرح باشه جنبه ی جلب توجه داره

دلم همزاد بارونه ...
8/مرداد/1392 - 19:29
نیلوفر

بله درسته..منم همینو میگم.میگم قضاوت از روی ظاهر ادما درست نیست بخدا

8/مرداد/1392 - 19:31
biroh

حجاب فقط چادر نیست بعضی هارو میبینی مانتو میپوشن ولی حجابشون کامل هست

در مورد (دل پاک بودن طرف مقابل)وقتی یه مرد به زن (بد حجاب) نگاه میکنه به علت شرتی شدن اولین چیزی که به ذهنش میرسه خراب بودن دختر هست و برعکس وقتی یک مرد به یک زن (با حجاب )نگاه میکنه اولین چیزی که به ذهنش میزسه پاک بودن این دختر هست همه شما اینجوری هستید.

8/مرداد/1392 - 19:35
سید احمــد حسينــی

بقول خانوم اسدیان میگه چادر حجاب کامله منم قبول دارم.



من قم زندگی میکنم و نمیدونم چقد با جوء شهر قم آشنا هستید!

تا چشم کار میکنه زنای قمی پوششون چادر هستش!

اگر هم مانتویی قم دیدین بقول دوستم میگه اینا مسافرن، قمی نیستن



حرفم اینه من اینه که چادر پوشش مناسب برای حجابه چه بسا بادی یا طوفانی اومده اتفاقی چشم دیده که پشت این چادر از کسی که ..... خیلی بدتره

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 19:35
علیرضا بابازاده

من نگفتم که کسی که یه ذره از موهاش بیرونه بی حجابه منظورم اینه که کسی طوری لباس بپوشه که (نمیگم زیباییاش بلکه )قسمتایی از بدنش تو چشم باشه که باعث بشه هوس مرد برانگیخته بشه بی حجابه. حالا ممکنه این شخص چادریم باشه

8/مرداد/1392 - 19:41
پرنیان

سلاااااااام ب همه نمیدونم جایز هست ک تو این پست شرکت کنم یا نه'??

من با نیلوفر موافقم!!

وکاملا با علی مخالفم!!!

شما مردها تا حالا دلیلی هم برای خودتون داشتید ک هوستون برانگیخته نشه????

بله چادر حجاب کامل ولی دلیل نمیشه ب بی چادرها هر تهمتی زده بشه!!

اگر تو قم زن مانتویی جلب توجه میکنه تو تهران زن چادری مورد توجه!!?

اگه تو قم بمثال ب دخترهای مانتویی تیکه میندازن بی جنبه ها!! اینجا ب زنهای چادری!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
8/مرداد/1392 - 19:53 توسط موبایل
پرنیان

بهتر نیس نگاهتان رو نسبت ب هرکسی بشویید...

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
8/مرداد/1392 - 19:55 توسط موبایل
فاطمه

سلام وقتتون بخیر

با تشکر از آقای حسینی

من بیشتر با نظر نیلوفر موافقم .

به نظر من هر چیزی که حریم ها رو از بین ببره و باعث بشه مصون نباشی در برابر آسیب ها اون میشه بی حجابی حتی اگر چادر بر سر داشته باشی.

حجاب به معنی پرده و آنچه که چیزی را بپوشاند که اگر آن چیز پوشیده نباشد به آن آسیب می رسد .



دل زمانی پاک ست که از خودخواهی ها و خودپسندی ها به دور باشد و تکبر در آن راه نداشته باشد .

وقتی من می دونم با طریقه نوع لباس و پوشش و آرایش و موارد دیگر برتر از دیگران میشم و می خوام که بدین طریق بیشتر مورد توجه قرار بگیرم و برام فرقی نداشته باشه که غریبه باشن یا آشنا . پس دچار خودخواهی و تکبر شدم . پس در این زمان دلم پاک نیست . چون با این طرز لباس و پوشش خیلی از چیزها را فقط برای خودم دونستم و دیگران رو محروم کردم

8/مرداد/1392 - 19:56
عاطفه

و یک مسأله ی مهم "باعث بشه هوس مرد برانگیخته بشه"

مردی که بخواد به گناه نیفته تا حد امکان نگاهش رو حفظ می کنه

چه بسا خانوم هایی که حجاب قابل قبولی دارن، رفتارشون هم سرشار از متانت و وقاره ولی باز از نگاههای هوسناک در امان نیستن

دلم همزاد بارونه ...
8/مرداد/1392 - 19:56
منتظر313

دوستان بحث قضاوت نیست. کسی که حد و مرز حجاب و پوششو رعایت نمیکنه از نظر روانشناسی دچار کمبود توجه شده. وگرنه اینو هر آدمی هم میدونه که توجه و تحسین بر اساس زیبایی نیست که هر چی زیبا تر باشیم و بیشتر زیبااییمونو نشون بدیم توجه به ما بیشتر میشه. هر انسانی در درونش ارزش هایی داره که قابل تحسبن باشه.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 19:58 توسط موبایل
پرنیان

من همین الآن از زیارت میام!!! والبته برای ادامه بحث نیستم ولی ب محض اومدنم حتمی دنبال میکنم...

دیگه تو حرم ک زنها حرمت نگه میدارند چادرم میپوشند مردها چرا دنبال ی آتون چشمهاشان حتی تو این روز عزیزم بیکار نمینشینه

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
8/مرداد/1392 - 20:01 توسط موبایل
سید احمــد حسينــی

خواهرم حجابت؟

گفت: دلم پاک است!

مگر می‌شود پاکی هزاران نگاه را بدزدی...

و دلت پاک باشد؟!




بحث روی چادر نیست، حجاب هستش اشتباه نگیرین!



اکثریتی که اینجا نظر دادین دخترای مجرد هستین! بزارید ایشالا متاهل شدین باز از این حرفا میزنید؟!

شما با شوهرتون دارین قدم میزنید بعد (ناخداگاه) شوهرتون به یک دختر مجرد بی حجاب یا بدحجاب (فرقشو نفهمیدم ) نیگاه میکنه!

اونوقت شما چی حالی میشین؟

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 20:03
پرنیان

خدا نکنه!!! شما مردها نگاهتون رو نمیپوشونیت تقصیر خانمها چیه الآن دارم میرم ولی جواب نظرتون رو بعدا میدم!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
8/مرداد/1392 - 20:09 توسط موبایل
سید احمــد حسينــی

خواهرم حجاب ... تا برادرم چشاشو ببنده

هرچند تقصیر جفتشونه !

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 20:15
biroh

بعضی ها فکر میکنن اگه بی حجاب باشن با فرهنگ و فرهیخته هستن (که به نظر من برعکس هست انسان زمان خلقتش برهنه بوده وبه مرور زمان برای خودش لباس تولید کرده و خودشو پشونده وحالا داره بر عکس میشه)

درباره اینکه چرا مردا نگاهشون رو کنترل نمیکنن از قدیم گفتن وقتی کرم از درخت هست نمیشه کاریش کرد

8/مرداد/1392 - 20:29
سید احمــد حسينــی

جالبه پسرا که نظر دادن از حجاب واسه دخترا میگن و میخوان که پوشش داشته باشن!

دخترا هم دارن توجیح میکنن که حجابشون چجوریه !

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 20:35
عاطفه

"درباره اینکه چرا مردا نگاهشون رو کنترل نمیکنن از قدیم گفتن وقتی کرم از درخت هست نمیشه کاریش کرد"



و البته هستن آقایونی که واسشون مهم نیست اون فردی که بهش خیره میشن یا براش مزاحمت ایجاد می کنن چه نوع پوشش و حجاب و رفتاری داره

دلم همزاد بارونه ...
8/مرداد/1392 - 20:54
علیرضا بابازاده

پرنیانم که کلا بامن مخالفه.فقط اینو بگم خانمی که لباس نامناسبی میپوشه نباید انتظار همصحبتی یا همسری مرد با ایمانو داشته باشه باس خودشم بدونه که لباس نامناسب باعث جمع شدن مردای هوسباز دورو برش میشه همه دنیا اینجوریه مال فقط ایران نیس

8/مرداد/1392 - 20:54
عاطفه

و چطور آقایونی که اهل همه رقم خلافی هستند، هر روز با یک دختر می گردن، و نگاشون همش این ور اون ور می چرخه موقع ازدواج که میشه حق مسلم خودشون می دونن که برن سراغ دختری که حتما چادری باشه و آفتاب مهتاب ندیده باشه به قول خودشون

دلم همزاد بارونه ...
8/مرداد/1392 - 20:57
علیرضا بابازاده

خوب مطمئن باش قسمت مردای هوسبازم زن هوسبازه یعنی یکی مثل خودش

8/مرداد/1392 - 21:04
سید احمــد حسينــی

با عاطفه موافقم!

پسری رو میشناسم همه کاری رو توو مجردیش کرده! بقول خودشون عشق و حال جوونی رو کرده...

موقع ازدواجش که رسید دنبال یه دختر معصوم و پاک و چادری میگرده!

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 21:06
خانم نیازی

نمیدونم سطح اطلاعات دوستانم درچه حدیه نمیخوام ازحرفم یرداشت بدی بشه اماحجاب نسبیه درشرایطی زن اصلااجازه حضوردرمکانی رونداره دربعضی مکانهابایدلاحجاب کامل چادرظاهرشه ودربعضی شرایط ومکانهامیشه بامانتوکه حجاب کاملی داره حاضرشد

8/مرداد/1392 - 21:06
خانم نیازی

بعدیعنی گیرش میادعمرایکی مثه خودش گیرش میادکسی که عشق وحالشوکرده باشه بعدموقع ازدواج چادری وسربراه بشه

8/مرداد/1392 - 21:10
صالح فرشیدی

حجاب لباس عفت و ژاکدامنی است کسی نگفته که انهایی که حجاب ندارند دلشان پاک نیست ما هم میگیم انشاالله پاکاست اما باید این پاکی دل را باید یه جوری نشان دادنمیشه که ظاهرم را مغایر پاکی نشان بدیم و انتظار داشته باشیم دیگران باطن ما را بخوانند

8/مرداد/1392 - 21:11
خانم نیازی

قانون وحرف خدامحاله که خدشه دارشه زنان پاک برای مردان پاک وزنان ناپاک برای مردان ناپاک سوره زمر

8/مرداد/1392 - 21:11
منتظر313

دوستان بحث داره جالب میشه, من دارم میرم بیرون برگشتم حتما نظرمو میگم

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 21:11 توسط موبایل
خانم نیازی

وای چقدخوبه یه بحثه خوب هست اینجادیگه حالم داشت ازپستهای عشق وعاشقی خراب میشدالکی الکی گوشه گیرشده بودم فک میکردم عاشقم

8/مرداد/1392 - 21:13
سید احمــد حسينــی

خانوم اسدیان متوجه شدیم دارین میرین بیرون

گوشیتون قاطی کرده پشت سرهم نظر تکراری ارسال میشه ، خروج بزنید

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 21:17
خانم نیازی

پیش میاداقای حسینی دیگه

8/مرداد/1392 - 21:20
خانم نیازی

هم مااومدیم همه رفتن مسیله حجاب روباوضع اقایون الان خانم های بی حجاب هم فهمیدن که بایدحجاب داشته باشن وکم کم مشکلش حل میشه توجامعه مابه امیدخدا

8/مرداد/1392 - 21:28
نیلوفر

اقای حسینی شما همش میگید مگه میشه پاکی یک نگاه رو دزدید و پاک بود...چشم اگه پاک باشه هیچ وقت خطا نمیره حتی اگه فردی با بدترین پوشش از کنارش رد بشه

پس اون نگاهه نمیتونه پاک باشه

8/مرداد/1392 - 21:51
سید احمــد حسينــی

انسان جایزالخطاست

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 21:55
ثنا

من با نظرای پرنیان و نیلوفر موافقم

همونجور که اگه زن مانتویی توقم ببینید میگن قمی نیست اینجا تو سنندج هم اگه زن چادری ببینید میگن فارسه

از نظر شرع هرچیزی که بیشتر باعث جلب توجه بشه پسندیده نیست و اینجا چادر باعث جلب توجه میشه منظورم این نیست که بدحجاب باشی ولی میشه با مانتو شلوار هم محجب بود ،حتما قرار نیست که چادر باشه

چادر فقط برای کامل بودن حجابه اما اجبار نیست خیلی ها هم خیلی حجابشون خوبه و هم مطابق روز میگردن

البته اینجا هم گاهی وقتا چادری پیدا میشه ولی چادراشون رنگیه

8/مرداد/1392 - 22:49
مهدی کاظمی

دوست داشتن به دله، بی خیال ظاهر

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟

گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد

گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟

بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…

دیدم حالتش عوض شده

بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟

گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه

گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
8/مرداد/1392 - 23:15
فیروز

قرآن کریم چندین بار وقتی خواسته مومنین یا رستگاران رو تعریف کنه گفته: «الذین آمنوا و عملوا الصالحات...»

آمنو یعنی ایمان داشته باشن، از درون خودشون رو ساخته باشن، و کلا آمنو میشه جنبه درونی و نیت آدم.

عملو الصالحات هم یعنی اینکه کارشون درست باشه.

اینا هردوتاش باهمه. هرکدومش بدون اون یکی ناقصه.

باید هم نیتمون درست باشه هم عملمون.

همه ی ما نه فقط حجاب خانوم ها

هم آقایون هم خانوما.

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
8/مرداد/1392 - 23:17
سید احمــد حسينــی

مهدی

آقا فیروز

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
8/مرداد/1392 - 23:18
منتظر313

دوستان سلام...من اومدم. فکر کنم یک 10 دقیقه ای فقط باید نظراتو بخونم!!

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 23:28
notavailable

از کوزه همان برون تراود که در اوست

8/مرداد/1392 - 23:32
ثنا

ببینید شاید کسایی که دوروبر شمان همه آدمای مذهبی باشن ولی شما فک کنین تو یه خونواده بزرگ شین که اصلا این چیزا براش اهمیت نداره خب مسلمه شماهم مثل اونا رفتار میکنین

من کسایی رو دیدم که پدر مادرشون نه نماز میخونن نه روزه میگیرن اصلا معلومم نیست که به خدا هم اعتقاد داشته باشن اما بچه شون هم در حد توانش نماز میخونه هم روزه میگیره اما حجابش شاید زیاد خوب نباشه

به نظر من همچین آدمایی خیلی دلپاکتر از منو شماییه که از اول تو یه خونواده مذهبی بزرگ شدیم

آدما نمیتونن درباره جایگاه آدما پیش خدا نظر بدن شاید کسایی که خیلی بد نشون میدن خیلی محبوب تر از ما پیش خدا باشن

8/مرداد/1392 - 23:38
notavailable

ثنا جان حرف شما کاملا درسته!

8/مرداد/1392 - 23:41
منتظر313

به به...چه همه کارشناس اینجا داریم. خیلی خوشم اومد.نظر آقای کاظمی که مثل همیشه حرف نداشت.

خب دوستان میبینم که من رفتم و برگشتم هنوز دارین در مورد چادر حرف میزنین! چه گیریه!! بحث حجابه دیگه.

دوستان نظرتون درباره ی این چیه؟ یک عده میگن بعضی وقت ها چادری بودن عامل جلب توجهه. اول باید 2 تا عاملو بررسی کنیم. عادت و عادی شدن. اگر در کشور ما کنار ساحل یک خانوم با حجاب داغون ظاهر بشه همه، هم زن هم مرد 4 چشمی بهش زل میزنن اما در کشور های غربی این اتفاق نمی افته چون اونجا عادته ولی اینجا نه. اما عادی شدن فرق میکنه. پوشش کم هیچ وقت برای مرد ها عادی نمیشه. اینو هر کسی دنباله روی فیلم های غربی باشه میفهمه. این یک اصل پزشکیه که پوشش کم برای یک مرد عادی که نمیشه هیچ، هر روز بیشتر در هوس غرق میشه. پس اینکه یک عده میگن اگه همه بی حجاب باشن عادی میشه 100% اشتباهه.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
8/مرداد/1392 - 23:56
منتظر313

در مورد اینکه دوستان میگن نگاه مرد: بله در قرآن خدا اول به مرد برای حفظ نگاهش توصیه کرده و بعد پوشش زن. اما بی انصاف نباشیم. درسته که در دنیای امروز بعضی از مرد ها برای زن ها ناامنی ایجاد میکنن اما الان خانوم های بی حجاب برای مرد ها نا امنی ایجاد کردن. دختری که مانتوی تنگ میپوشه، موهاش بیرونه باعث میشه تا پسر هایی که می خوان حفظ بشن سرشونو بندازن پایین. اما الان با این شلوار های تنگی که اومده پسره سرشو بندازه پایین یا بالا؟ من خودم چندین بار شاهد بودم که چقدر اذیت شد پسره تا می خواست رد بشه. بی حجابی باعث ناامنی و اضطراب و گمراهی مرد میشه و قطعا اگه پسری نخواد و چون کور نیست! ببینه، قطعا تقصیر اون دختره.

دوستان، خواهرای گلم من پسری رو میشناسم که غرق گناه شده بود. به قول خودش تو لجن فرو رفته بود. میگفت: همه چیز از یک نگاه شروع شد. اگه این نگاه به یک دختر بی حجاب باعث سقوط یک مرد بشه کی مقصره؟ این اقتضای طبیعته. نمی تونیم انکارش کنیم. ما موظفیم خودمونو بپوشونیم و مرد ها هم موظفن نگاه خودشونو کنترل کنن.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 00:05
منتظر313

خیلی لوسین!! من اومدم همه رفتین؟

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 00:15
فیروز

باریکلا خانوم اسدیان.

حق مطلب رو ادا کردن

فک کنم جای بحثی باقی نمونده

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 00:16
منتظر313

چه عجب یکی اومد! باید درباره ی اینا که گفتم بحث کنیم. مطمئنم اگه پرنیان خانوم بیان یک حرف هایی برای گفتن دارن. ولی خب مثل اینکه خبری نیست

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 00:22
فیروز

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 00:30
md618

ببخشیداقای حسینی سمیه هستم پروفایلم حذف شده وتوی قسمت درخواست هم تاییدیه روبهم نمیده چکاکنم

9/مرداد/1392 - 00:49
سنا70

سلام به همه عزیزان

منم با نظر اقا مهدی و اقا فیروز و سیمین جان موافقم

من خودم یه دختر چادریم. برای خود من خیلی این مسئله پیش اومده که با وجود حجاب کاملی که داشتم خیلی ها بهم گیر دادن و حرفای نامربوطی زدن و بعدش هم خودشون متوجه میشن که زیاده روی کردن. شاید چون من حجابم خوب بوده خودشون متوجه اشتباهشون شدن و فهمیدن که نباید به دخترایی با ظاهر من چیزی میگفتن ولی همون مرد وقتی با یه دختری که حجابش خیلی کامل نیست روبرو میشه کاملا رفتارش فرق میکنه و شاید اونقدر بهش گیر بده و حرفای نامربوط بزنه که دختر بیچاره رو پشیمون کنه از بیرون اومدن.

یه بار دوست خود من تعریف میکرد که همیشه با چادر بوده و مشکلی نداشته که شب توی خیابون باشه ولی یه شب اتفاقی بدون چادر میره بیرون برای کاری، با اینکه یه پالتوی بلند و پوشیده تنش بوده ولی میگفت الان می فهمم چادر چه حریمیه برای من چون اون شب اونقدر کنار خیابون ماشین برای من بوق زد که خدا میدونه...

درسته توی قران هم اومده اول اقایون نگاهشون رو بگیرن بعد خانما حجابشون رو. اون اقایی هم که به یه خانم چادری و محجبه گیر میده مطمئنا از نظر روانی خودش مشکل داره نه حجاب تو خواهر گلم...

ببین همه رو توی یه قبر نمیذارن پس تو حجابتو رعایت کن نگو که اون باید نگاهشو کنترل کنه، تو کارتو بکن انشاالله که کم کم هم پسرا و مردای این مملکت چشمشون رو کنترل میکنن و یاد میگیرن که همه رو به چشم خواهر و مادر خودشون ببینن نه یه دختری که بخوان فکرای دیگه در موردش بکنن

با حرف سیمین هم موافقم که بی حجابی یا بدحجابی هیچ وقت عادی نمیشه که اگر اینجوری بود کشورهای غربی هنوز از این حربه توی تبلیغات یا فیلم هاشون استفاده نمیکردن برای جلب توجه

پس خواهرم خودت حریمت رو حفظ کن که بقیه هم به چشم یه مروارید داخل صدف بهت نگاه کنن که اصلا قابل دسترسی نیست و حد خودشون رو بدونن که انشاالله حیا و حجاب توی جامعه همه گیر بشه

ببخشید خیلی پرحرفی کردم

یا حق

خدا در هر نفس با توست... فراموش نکن
9/مرداد/1392 - 00:52
پرنیان

سلاااااااام!! امیدوارم کسی از اومدن دوبارم خوشحال بشه و این نکته رو هم عرض کنم اینجا بحث دوستانه است پس با چیز دیگه اشتباه نگیرید!!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 01:02 توسط موبایل
md618

پرنیان جان به مریم یه خطاب میزنی من سمیه ام کارش دارم پروفایلم حذف شده

9/مرداد/1392 - 01:05
پرنیان

با گوشی نمیتونم!!!!

سلام سمیه جان! شبت خوش عزیزم!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 01:06 توسط موبایل
منتظر313

سلام پرنیان جان منتظرت بودم. نظرتو بگو لطفا

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 01:16
پرنیان

سلام عزیزم دارم تفکراتم رو جمع میکنم فعل و فاعل بهشون میدم!!! الآن میذارم

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 01:18 توسط موبایل
سارا

سلام دوستان

نظر همه عزیزان قابل احترامه

فقط نمیدونم این دل پاک رو چه جوری توضیح داد که آخه آبجی گلم داداشم خوبم دل پاک اون دلی هست که خدا توش باشه و دلی هم خدا درونش حضور داشته باشه هیچ وقت از گفته ای خدایش سرپیجی نمیکنه

قبول دارم که خیلی از مردها براشون فرقی نمیکنه چه تو حجاب داشته باشی چه نداشته باشی ولی اونیکه خودشو آرایش میکنه و میره تو خیابون خب منظورش چیه؟زیبایی؟ جلب توجه؟ یا اینکه دوست داره مرتب و تمیز دیده بشه ؟

دل پاک که داشته باشی خدا بهت سیمایی میبخشه که دیگه هیچ نیازی به دوساعت جلو آینه ایستادن نداشته باشی

در مورد حجاب و بی حجابی خیلی ها حرف زدن و زیبا هم گفتن

کاش به گفته ها عمل کنیم

کاش میفهمیدیم که ریشه ی همه ی انحرافات از بی حجابیه ولا به خدا

مرد در مقابل زیبایی زن ناتوانه نمیتونه خودشو کنترل کنه این زن ها هستن که باید کنتر کنن و جامعه ای سالم و پاک بسازنند

دختر خانم یا خانم محترمی که با وجود مناهل بودنت مردا و پسر ها رو منحرف میکنید روزی هم این اتفاق برای خودتون خواهد افتاد همسرت ...داداشت.... نامزدتت ...تو محیطی هستنند که دخترای مثل خودت توش رفت وآمد دارن

ببین میتونی تحمل کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و آقا پسرا و آقایون محترم شما هم باید حجابتون رو رعایت کنید

شما هم یادتون باشه خواهر دارید

مادر دارید و همسر.... حواسمون باشه از هردست بدیم از همون دست میگیریم

دل پاک داشتن به همین سادگی نیست

من عامیانه حرف زدم قصد توهین به هیچ کسی رو هم ندارم اگه حرفام تلخه ببخشید ولی باید میگفتم

یا حق

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 01:18
منتظر313

کاملا باهات موافقم سارا جان. البته باید توجه داشته باشیم که حجاب هم ماله زنه هم مرد. ولی در زن ها باید بیشتر باشه.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 01:24
سارا

سلام خانم اسدیان

بله قبول دارم که زن ها باید بیشتر رعایت کنن

اصلا این اوضاعی که بوجود اومد تقصیر جنس خودمنه دیگه من و شما که خوب میدونیم و درک میکنیم

به خدا یه وقتایی وقتی تو خیابون هستم و کنارم یه زن بدحجاب هستش که همه ی اندامش معلومه به افتضاح ترین وضع ممکن از زن بودن خودم خجالت میکشم

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 01:29
منتظر313

بله...من از همه بیشتر از حضرت فاطمه (س) و امام زمان(عج) خجالت میکشم. کاش می فهمیدن که این کار فقط توهین به خودشونه...

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 01:34
فیروز

آفرین عمو

بارکلا

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 01:42
سارا

بله آدم شرمنده میشه

و من شرمنده شهدا هم میشم امسال دقیقا موقعه انتخابات تو شهرم تشیع پیکر یه شهید شیمایی بود وقتی از خیابونای شهرم عبور میکردیم تا به مزار شهدا برسیم و عزیز شهرمون به خاک بسپاریم چشمم به بنرهای رنگی انتخابات شورای شهر افتاد عکس خانمهایی که با هفت قلم آرایش به نمایش در اومده بود...ما به کجا داریم قدم میاریم ؟ اون مسئولی که به اینا صلاحیت داده یعنی به بدحجابی رای مثبت داده.....من واقعا اون لحظه قلبم به درد اومد نمیدونم صاحب زمان از دستمون چی میکشه ...اونوقت هی بریم ندبه بخونیم و زاری کنیم که چرا آقا نمیایی؟؟ آخه به امید کی بیاد ؟؟؟

ببخشید من خیلی زیاد روی کردم...

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 01:47
منتظر313

خب به خاطر اینه که متأسفانه الان اگه تو یک تبلیغ یک زن نباشه یا اگه کسی آرایش نداشته باشه دیگه نه اون تبلیغ تبلیغ میشه و نه اون فرد رأی میاره. باور کنین دیدم کسایی که به قیافه رأی دادن. بعد تازه اون خانوم ها افتخار هم می کنن. نمی دونم چرا نمی فهمن که ارزش خودشونو تا حد یک کالا پایین آوردن.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 01:57
سارا

ببخشیدا برای اینکه درکشون تا اون حد هست ارزش زن بودن رو نفهمیدن خودشون رو با عروسک های پشت ویترین که در معرظ تماشای همه هست اشتباه گرفتن شدن عروسک سود جویان .... دیگه کسی که درک و شعور نداره چه توقعی ازش داریم...

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 02:07
پرنیان

سیمین جان در یکی از نظرات گفتی بحث درمورد قصاوت نیس!! ولی دقیقا همینه! منم میخوام این قضاوت غلط ک هرکسی حجاب خوبی ندارد مطمئنا آدم بدیه رو بردارم!! من میگم هر توهینی ب اینها نباید باشه!!!

وعزیزم این مسئله ک دچار کمبود توجه است!!! کاملا باهاش مخالفم و نظر نیلوفر گرایش ب زیبایی رو تایید میکنم!

وبله هر انسانی در درونش ارزشهایی داره ک قابل تحسینه!!! (این نکته ای ک من دارم میگم)!!!!

آقای بیروح باید عرض کنم بحث فرهنگ و فرهیخته شدن نیس!!! اینو افراد عقب مونده و ی جور ندیده!!! همچین اخلاقی دا ند!!! و درمورد کرم از درخته جواب عاطی براتون عالی بود!!!

علی من کلا با تو مخالفم????? من نظرتو گفتم همین!!!

درضمن دوباره بحث دوطرف با عقاید مختلف فکر میکنم یکبار سر این موضوع قانعت کردم!!!

سمیه عزیز (بعد ازدواج چادری و سربراه بشه) یعنی تو همچین نظری داری?? خیلیها تغییر میکنند!! من شاهد خیلیهاشون بودم!!!(تجربی عرض کردم)!!!

مهدی جان عزیز من داداشیم!! خوبه برای اینکه کسی رو بسمت چیز خوب بکشونی اون رو از اون چیز بترسونی???? ک انبیاء و اهل بیت فرمودند ک انسانی جاهله ک از ترس جهنم خوب باشد(البته همه ازش میترسیم) ولی مفهومش رو عرض کردم بهتره تشویق ب این کار بشه!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:08 توسط موبایل
سید احمــد حسينــی

به نظر من همچین آدمایی خیلی دلپاکتر از منو شماییه که از اول تو یه خونواده مذهبی بزرگ شدیم

@ثنا شما حق توهین به شماییه رو که گفتین ندارین

استغفرالله نه خدا هستین نه معصوم هستین! یه انسانی هستین که اشتباه میکنه و این حق یک انسانه! پس درمورد دیگران قضاوت نکنید!

بحث دوستان س

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 02:11
منتظر313

ببین پرنیان جان، ما نمی تونیم به کسی که به خودش احترام نمی ذاره و زیبایی های خدادایه خودشو در معرض دید عوام میذاره احترام بذاریم. در واقع این جور آدم ها واقعا نا خود آگاه انتظار بی احتارمی رو هم دارن. من تو کلاس کنکور که بودم دبیرم جوون بود و خوب می دونستم که مذهبی نبود. اما به دختر های دیگه که بی حجاب بودن می گفت: تو اینو جواب بده. به من می گفت: شما لطفا این سوالو حل کنید. خب من به عنوان یک دختر چادری که حجابمو حفظ کردم به خدا قسم تا به حال هیچ کس بهم توهین نکرده. جرأتشو نداشته! اما تا دلت بخواد به دوستام که حتی کنار خودم تو خیابون راه می رفتن متلک و حتی فحش دادن! وقتی ما از نعمت قشنگی که خدا بهمون داده جای دیگه استفاده می کنیم و ازش مراقبت نمی کنیم چرا انتظار احترام داریم. بحث قضاوت نیست. روانشناسیه. کسی که به خودش احترام نمیذاره بقیه هم بهش احترام نمی ذارن. گفتم که مذهبی و غیر مذهبی نداره. اتفاقا همونایی که میگن زن باید آزاد بشه بهش احترام نمی ذارن و بهش توهین می کنن. هیچ ربطی هم به فرهنگ نداره. ظاهر خود شخص مجوزه برای اینکه بهش توهین کنن، همین

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 02:18
منتظر313

راستی آقای حسینی انسان جایز الخطا نیست، ممکن الخطاست. حق یک انسان نیست که اشتباه کنه. ولی از اشتباهش می تونه پشیمون بشه و خدا هم می بخشتش

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 02:20
نیلوفر

اقای حسینی میخوام فرق بد حجاب و بی حجابو بهتون بگم..شما توی قم زندگی کردید و بقول خود شما اونجا اکثرا چادرین یعنی اونجا اگه 1دختر مانتویی رو ببینید ک کمی از موهاشم پیداس از نظر شما میشه بی حجاب

ولی اقای حسینی اگه توی تهران یا شیراز بودید متوجه فرق بد حجاب و بی حجابو میشدید

9/مرداد/1392 - 02:21
پرنیان

سیمین عزییییییییزم!!! یکم توجه کن بنظرم بعد!!!

اولین نکته اینه ک ما بالاترین ارزشها برای محجبه ها قایلییم!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:22 توسط موبایل
سارا

سر بحث حجاب من عصبی میشم بابا خدا گفته باید حجاب داشته باشی همین و بس... دیگه چرا بحث مکنید ... حرف خدا رو قبول نداری؟؟

من با حرفای خانم اسدیان موافقم

در ضمن فکر نکنم توهینی به کسی کرده باشم!!!!

یه مسلمان واقعی به قانون مذهبش احترام میزاره

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 02:25
سید احمــد حسينــی

شما توی قم زندگی کردید و بقول خود شما اونجا اکثرا چادرین یعنی اونجا اگه 1دختر مانتویی رو ببینید ک کمی از موهاشم پیداس از نظر شما میشه بی حجاب

والا من جایی ننوشتم و نگفتم کسی که مانتویی باشه و کمی موهاش پیداس نظرم بی حجاب باشه



ولی اقای حسینی اگه توی تهران یا شیراز بودید متوجه فرق بد حجاب و بی حجابو میشدید

توو قم زندگی میکنم، بیرون قم که رفتم و دیدم که

15 ماه حوالی خوزستان بودم ... دو سال هم اراک بودم ، تهران هم که رفت و آمد داشتم ، ولی فرق بی حجاب و بد حجابی که شما میگین نشدم!

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 02:27
سارا

نیلوفر جان چه یه ذره از موهات بیرون باشه چه همش...نامحرم موهات ببینه گناهه خدا نگفته که یه ذره بیرون باشه اشکال نداره...

بعدشم بی حجابی از همون یه ذره شورع شد

تا رسید به اینجا که میشه گفته دیگه به عریانی رسیدن...

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 02:29
سید احمــد حسينــی

خلاصه بگم (به گفته نظر مهدی)

اگر کسی به اومدن آقا امام زمان اعتقاد داشته باشه... حجابشو رعایت میکنه ، همونطور که آقا گفتن خواهرم چادر سرکنید...

و اینکه پسرجان چشمتو جلوی نامحرم و جنس مخالف بگیر ....

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 02:29
فیروز

کاملا با نظر خانوم اسدیان موافقم. حتی یه واو جا نیفته.

نه فقط خانومها بلکه برای آقایون هم همینطوره.

شما طرز برخورد مسئولین ادارات رو با یک آقایی که تی شرت نازک تنگ پوشیده و همه جوره صورتش رو اصلاح کرده و دستاش تا شونه از آستینش بیرونه مقایسه کنید با یک آقایی که خیلی متین و رسمی با موهای مرتب و شلوار اتو کشیده و پیرهن تمیز آستین بلند اونجا ظاهر شده. ظاهر آدمها نقش خیلی بزرگی رو در داشتن سهم از احترام ایفا میکنه

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 02:30
پرنیان

کل نظرات من فقط بر روی قضاوت غلط بود فقط همین!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:32 توسط موبایل
سید احمــد حسينــی

لااقل بخاطره اینکه دل آقا رو شاد کنیم... حجابمونو حفظ کنیم.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 02:33
پرنیان

فیروز منم از همچین آدمهایی ک گفتی نمیدونم اتو کشیده پیرهن ومتشخصند بیشتر از اون تی شرتیها خوشم میاد!!

هرکسی ی بعد دید داره دلیل نمیشه همه رو یکی کرد ک!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:34 توسط موبایل
هوای تازه

حجاب چیه؟ مهم اینه که دل آدم پاک باشه!

دوست داشتن به دله، بی خیال ظاهر

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟

گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد

گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟

بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…

دیدم حالتش عوض شده

بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟

گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه

گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه!!!

9/مرداد/1392 - 02:36
سارا

انشاالله که آقا ازمون راضی باشه و دعای خیرش ما رو از وسوسه های شیطانی محفوظ کنه...

شبتون به خیر دوستان

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 02:38
پرنیان

وا این چرا دوباره همون رو تکرار کرد???

آفای حسینی ی طوری گفتید ک موندم

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:40 توسط موبایل
فیروز

پرنیان خانوم. درست میگی عمو.

حالا آیا این رو باور داری که پرداختن بیشاز حد متعارف به صورت و بدن نمایی، آدم رو از پرداختن به سیرت و رسیدن به معرفت و کمال که بزرگترین هدف انسان هست باز میداره؟

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 02:42
نیلوفر

مشکل ما ادما اینه که دوتا چشم داریم همون دوتا چشمه میشه عقلمون گفتارمون رفتارمون..

اقای حسینی بازم با گفته هاتون به من ثابت کردین که از نظر شما حجاب یعنی چادر...دیگه نظری ندارم :

9/مرداد/1392 - 02:42
منتظر313

می دونم پرنیان جان. همه به افراد با حجاب احترام میذارن. دارم میگم اصلا نمیشه احترام نذاشت. این مثل یک حکمه که خدا در تک تک آدما گذاشته. باور کن نمیشه در مورد کسی که با اون وضع میاد بیرون قضاوت زیبایی داشت. ما قضاوت نمی کنیم. فقط می بینیم چیزی که میشه دیدو قضاوت نمی کنن فقط میبینن. من دوستان بی حجاب دارم.راستی دوستان من به هر کسی حتی اگه به قول بقیه یک ذره از موهاش معلوم باشه میگم بی حجاب. بد حجاب و بی حجاب هم فرقی نمیکنه. اونی که خیلی با اوضاع داغون میاد بیرون انسان بودنشو فراموش کرده و اصلا در موردش بحث نمی کنیم. دوستان من در خیلی موارد انسان های خوش قلبی هستن و هیچ کس نمیگیه بی حجابی یعنی دروغ یعنی غیبت یعنی کفر. نه...هر گناهی جای خودش. بی حجابی هم یک گناهه. و البته باعث سقوط شدن و آلوده شدن بقیه گناه بزرگیه. اما می تونم به جرأت بگم دوستان بی حجاب من عزت نفس ندارن. کسیکه خودشو آرایش میکنه و موهاشو درست میکنه میره بیرون، انتظار داره بقیه که بهش نگاه میکنن تحسینش کنن. شک نکنین. اگه می خواین امتحان کنین به یکیشون نگاه کنین. اونوقت می بینین که همه ی حواسشون به اینه که کی نگاهشون میکنه.

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 02:44
پرنیان

بحث حجابم ک نباشه!!! بحث اینه ک قضاوت غلط نداشته باشیم!!! خیلی اشتباه میکنید سر اینموضوع!!!!

شاید فیروز دورترش کنه ولی نه باز نمیداره!!! من نظراتم روی کل آدمها نیس!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:46 توسط موبایل
هوای تازه

خانم نیلوفر آقای حسینی چادرو صرفا حجاب نمی بینه ولی حجاب چادر خیلی با وقار تره منم چادرو بیشتر می پسندم

9/مرداد/1392 - 02:47
سید احمــد حسينــی

خطاب به دخترای مجرد

مطمئن باشید شوهرتون اونقد غیرت دارن که وقتی باهاتون میخوان قدم بزنن طوری باهاتون رفتار میکنن که خودتون چادر سر کنید

چه بهتر که قبل از متاهل شدن خودتونو اقدام کنید



درضمن من دختر نیستم تا حستونو درک کنم.

ولی یه خواهر دارم (خادم جمکران - فیلترکردن مانتویی ها برای ورود به داخل مسجد ) درمورد این بحث همه‌تونو به طرز قاطع راضی و توجیحتون میکنه.

اگر فرصت کرد بهش میگم تا نظراتشو بهتون بگه

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 02:47
پرنیان

سیمین جونم نظزاتت خوبه ولی از دید تو!!! همه آدمها اینجوری نیستند من الآن نمیگم اینها عالیند من بهترینم یا هرچیزی من میگم دید غلط روی هیچ انسانی نداشته باشیم حتی اگه بدیش رو ب چشم ببینیم مولامون با ضربه ابن ملجم ب شهادت رسید ولی آیا رفتارش چی بود بابای من میگه بجز وهابیها و صهیونیستها هیچکس رو نباید ب دید بد دید!!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:51 توسط موبایل
پرنیان

چشم آقای حسینی چشششششششمممممممممم

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 02:53 توسط موبایل
منتظر313

آقای حسینی حتما به خواهرتون بگین برامون دعا کنن. گفتین جمکران دلم پر کشید.

پرنیان جان گفتم که، ما نمی گیم هر کی بی حجابه دیگه کلا فاتحش خونده اس!!

میگیم بی حجابی گناه بزرگیه که باعث میشه فساد اجتماعی زیاد بشه. مردی که فاسد بشه دیگه از دروغ و غیبت و ...واهمه داره؟ میگیم بی حجاب کسیه که می تونه به تنهایی هر روز هزار نفرو به گناه بکشونه و آسفالت کنه بره!!

برای همین از بی حجاب ها بدمون میاد وگرنه ما کی باشیم که بگیم طرف چقدر گناه کاره یا فلانه و...؟

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 02:55
فیروز

پس ظاهرا دوستان نظراتشون خیلی به هم نزدیکه.

مورد ما فقط روی بیان هستش.

خدا و شرع و پیغمبر چیز نا معقولی رو به ما سفارش نکردن.

جدای از چیزی که در اسلام کنونی جا افتاده و بعضی تند رو ها روش مانور میدن، اسلام ارجینال خودمون از ما خواسته که عفت و حجاب درونی رو در خودمون بسازیم و به تبع اون ظاهرمون رو مثل باطنمون کنیم. این ما هستیم که باید کاری کنیم که دیگران قبل از زن یا مرد بودنمون ابتدا به دید انسان ما رو ببینند.. اگر ما زمان خودمون رو روی پرداختن به اخلاق، مهر و عطوفت، بخشندگی، عدل و انصاف، مطالعه، تربیت و جوانب مختلف انسانی سرمایه گذاری کنیم دیگه جایی برای خود نمایی باقی نمی مونه. بلکه این خدای ماست که مارو نمایان میکنه.

طبق فرموده خودش: من کان یرید العزه فلله العزه جمیعا

http://www.firoozsabzezari.lxb.ir/
9/مرداد/1392 - 02:55
منتظر313

پرنیان جان امام علی (ع) قاتل خودشونو بیدار کردن که به ما بفهمونن با اینکه می دونستن کی قاتلشونه و کی زمان شهادتشون از مرگ هیچ واهمه ای ندارن. میگن به قاتلشون غذا بدن برای اینکه ما بفهمیم علی(ع) آخر مرده...آخره بزرگیه. ولی این وظیفه ی ماست که ابن ملجمو لعنت کنیم و دیدگاه بدی نسبت بهش داشته باشیم!

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 02:59
پرنیان

سیمین جان من نظراتم کلی و مفهومی بود من اصلا چیز خاصی نگفتم ک!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 03:01 توسط موبایل
منتظر313

پرنیان قربونت برم الهی! من باهات موافقم به جان خودم. قضاوت غلط همیشه تو دین ما منع شده. دارم میگم که بعضی دوستام بی حجابن و خیلی خوبن. اما ...اما...این دلیل نمیشه که بی حجابی کار خوبی باشه. بلاخره قبول داری که بی حجابی بده یا نه؟ گناه داره یا نه؟ خدا گفته یا نه؟ خب ما که عمرا قضاوت کنیم ولی حق داریم که بگیم کارش خیلی اشتباهه...بگو درست میگم وگرنه میرم خودکشی میکنم الان

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 03:05
پرنیان

دهساعته دارم میگم تازه فهمیدی من چی میگم

مثل اینکه من باید برم خودکشی

عزیزم من اصلا تاییدش هم نکردم برو نظراتم رو دوباره بخون!!! من فقط قضاوته غلط مخالفم همین خودت بگو خب!!!!!!!!!!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 03:10 توسط موبایل
منتظر313

بچه ها...دوستان...اساتید محترم...جای شما وقت سحر نشده هنوز؟!

من که دیگه باید برم...ولی خدایی خیلی بحث قشنگی بود. از همه ی دوستان ممنونم...التماس دعا

به امید ظهور نور که صد البته نزدیک است...

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 03:13
پرنیان

اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعا

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 03:14 توسط موبایل
منتظر313

خب پرنیان...خب!

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 03:15
پرنیان

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 03:16 توسط موبایل
s,hooseini

سلام سلام سلام

طاعات و عبادات قبول ...

بچه ها فرار نکنید منم نظرمو بگم (این احمد منو کشت از خواب بیدارم کرد)

9/مرداد/1392 - 03:29
s,hooseini

اول تشکر میکنم از آقای مهدی کاظمی بخاطره نظری که دادن خیلی لذت بردم.

نظر خیلی از دوستان خوب بود نظر یکدیگررو کامل کردین...



اما در مورد قضاوت : که ما در قرآن داریم که خدا گفته: هیچ بنده ای حق قضاوت در مورد بنده دیگه ی من نداره!

بحث درمورد حجاب هستش، این که بعضی ها میگن که قضاوت نکنید جای دیگه از شرع هم داریم که اگر کسی مفسده ای انجام بده

مثل: شراب خوردن یا کسی که بی بند و باره غیبت درموردش هیچ اشکالی نداره! چون کار اون به اندازی کافی زشت و ناپسندید هست!

من از آقای نقویان(کارشناس مذهبی- تلویزیون میان) میگم ایشون یک مثال خوبی از ظاهر آدما و دل پاک بودن زدن اینکه: وقتی شما مغازه ای میرین اول به ویترین مغازه نگاه میکنید.

اگر به دلتون نشست بعد وارد مغازه میشین ، ظاهر انسانها هم همینطوره ظاهر را نگاه میکنی و پی به دلش میبری!!!

هرچند شاید عده ی خیلی کمی ظاهرخوبی داشته باشن ولی .......



در مورد نظر ثنا خانوم گفتن که خانومی را میشناسن که نماز و روزه شو انجام میده ولی حجاب نداره ولی در خانواده غیرمذهبی بزرگ شدن باید بگم که شما هم زود قضاوت نکنید

چون ایشون دین شونو کامل نشناختن.

9/مرداد/1392 - 03:42
s,hooseini

از گل پسر احمد آقا تشکر میکنم که این بحث را راه انداختن و شما عزیزان را دور هم جمع کردن... (پوستت کندست )



سیمین جان محتاجیم به دعا

9/مرداد/1392 - 03:46
پرنیان

سلام خانم حسینی!

یعنی از روی ظاهر میشه تشخیص داد???? یکم این موضوع غلط نیس درمورد همه افراد نمیگم,!!!

درضمن التماس دعا داریم!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 03:46 توسط موبایل
s,hooseini

سلام پرنیان جان

دوباره نظرمو بخونید نوشتم عده ی خیلی کمی ظاهرخوبی دارن ولی ......(سوءاستفاده میکنند)

نسبیت داره ولی چیزی که دین ما گفته اینه که از کوزه همان تراود که در اوست.

9/مرداد/1392 - 03:52
s,hooseini

محتاجیم به دعا خانوم محمدی



درضمن ثناخانوم در خانواده مذهبی بزرگ شدن یک نعمتی هست که بدونی هیچ دینی نداری حداقل خیالت راحته ریشه ت پاکه.

و شما هم دارید قضاوت میکنید و مثال به شما و ایشون و آنها به کار نبرید.

9/مرداد/1392 - 03:56
ثنا

آقا بخدا من قصد توهین نداشتم کاملا بحث منم دوستانه بود بخاطر همین مارو بکار بردم باید فقط خطاب به خودم میگفتم،شرمنده ام مثل اینکه سوء تفاهم شده

طاهره خانوم اگه کامل خونده باشید میبینید من اصلا منظورم یه چیز دیکه بوده و یه چیز دیگه برداشت کردید، من در مورد تولد تو خونواده مذهبی صحبت نکردم بحث من این بود نباید از رو ظاهر آدما قضاوت کرد چه بسا همچین آدمایی که عرض کردم وجود دارن و با وجود اینکه از طرف خونواده شون چیزی در مورد دین براشون توضیح داده نشده اما نماز میخونن، روزه میگیرن ووو....اما حجابشون بده خب مسلما همچین آدمی دل پاکی داره که با وجود همچین خونواده ای باز رو به سوی خدا کرده

فقط بخاطر یه اشتباه من قسمت منفیشو گرفتین و اصلا به محتواش توجه نکردین

من از همه کسانی که بهشون بر خورده عذرخواهی میکنم اما واقعا قصدم توهین نبوده

9/مرداد/1392 - 04:30
s,hooseini

شاید دلیل اینکه کامل متوجه منظورتون نشدم از روی خستگی و خواب آلودگی بوده!

ولی شما گفتین یکی رو سراغ دارین ....... منم جوابتونو دادم اینکه دینشو خوب نشناخته.ربطی به دل نداره! اگر دینشو کامل بشناسه همونطور که نماز و روزه ش درست شده حجابشم درست خواهد شد. التماس دعا ثنا خانوم



در مورد اینکه احمد گفته بود متاهل بشین شوهرتون غیرتی میشه و نمیزاره بدون چادر بیرون برین.. موافق نیستم و چند نمونه هم دیدم و تجربه کردم که خوده مرد برگشته گفته من دوست دارم زنم با آرایش و بدون حجاب بیرون بره. پس همه ی اینها برمیگرده به اینکه ما خودمون دین رو برای خودمون تعریف کردیم. و اشتباهاتمونو به اسم اسلام تموم میکنیم. و میگیم دل پاک باشه؟!

9/مرداد/1392 - 04:55
s,hooseini

آهان یک داستان واقعی رو هم بگم



یکروز زن و شوهری باهم دیگه قدم میزند زن هم خیلی آرایش کرده و... بود!

یهو یک آقایی از رو به روشون میومده برمیگرده زن رو میبینه و رو در روی شوهر زنه میگه که از رنگ رژت خوشم نیومد ، بعد شوهر زنه غیرتی میشه و میگه بیخود کردی به زنم نگاه کردی!!!!!!!

هیچ دیگه خلاصه مرده توی جوابش میگه: این زنتون برای من آرایش کرده وگرنه اگر برای شما آرایش میکرد توی خونه بود...

این یک نمونه از ته ته غیرت یک مرده...

9/مرداد/1392 - 05:00
ماریانا آوانسیان

من دارم سعى مى کنم ،همرنگ جماعت شوم

اما !

مى شود کمکم کنید!؟

آى جماعت !

شما دقیقا چه رنگى هستید؟!

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 09:08
مهدی کاظمی

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 09:10
ماریانا آوانسیان

چیه ؟؟؟؟؟؟؟

این دیگه چه قیافه ای که گرفتی ؟

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 09:15
mahin

نمیشه اعتقاداتتون رو نکنین تو چشِ این و اون ؟ بذارین تو جیب خودتون بمونه اینجوری ثواب بیشتری داره وآلآ !!!

9/مرداد/1392 - 09:40
مهدی کاظمی

اصلا با نظرت موافق نيستم مهين

اين يه بحثي هست كه الان تو جامعه مون رايجه پس صحبت كردن در موردش ميتونه مفيد باشه

با كمال احترام اگه بحثي نا خوشايند براي شما، من و يا هرفرد ديگه اي هست

ميتونه اون پست رو دنبال نكنه

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 09:43
ماریانا آوانسیان

مهین جون بحث اعتقاد نیست اتفاقا من موافقم که بحث میکنند

ولی میخوام بدونم چرا فقط حجاب خاره تو چشم مردم

شاید الان بگین تو که از اسلام و حجاب و اینجور چیزهایی چیزی نمیدونی

چرا اتفاقا من خوب درکش میکنم ولی نمیتونم هضمش کنم

به قول فهیمی

وقتی از کنار رد میشم هزاران چیز دیگه رو می بینم که تو روح و روان و حتی زندگی شخصی مردم گزند میزنه ولی هیچ کس نیست تغییرش بده

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 09:46
مهدی کاظمی

بهاره جان حرفت كاملا درسته

هركسي از نگاه خودش مسائل و كاستي هاي دوروبرش رو ميبينه

خيلي چيزاي ديگه هست كه ممكنه مهمتر از حجاب باشه و بحث در مورد اونا بهمون كمك كنه

ولي بحث انتخاب شده براي اين پست اين موضوعه

شما ميتوني هرموضوعي كه مدنظرت هست به مديريت بگي تا اون رو براي بحث كردن بذاره

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 09:50
mahin

مهدی من نمیگم مفید نیس واتفاقن بحثه خوبیه به شرطی که خوب هم عنوان بشه اصن نمیتونم با این تفکرات کنار بیام که پاکی رو با حجاب در مقابل یا درکنار هم قرار میدن با بهاره کاملن موافقم من چن باری که اومدم اینجا بارها پستهایی رو دیدم که همش میکوبن حجاب و اینارو عاخه الان درد زنای ما فخط همینه ؟؟؟ هزار تا مشکل دیگه دارن که فقط چسبیدید به حجابشون خوب برادر من مشکل داری مواظب چشمهای خودتم باش چرا هیشکی نمیاد راجع به چشم مردا صوبت کنه ؟؟؟ فقط زنا حجاب رو رعایت کنن دینتون کامله ؟؟ بابا لااقل نظرتو بگو چرا همش میکوبی ....

9/مرداد/1392 - 09:52
مهدی کاظمی

عزيز دل برادر

نظر شما كاملا محترمه

شما هم شفاف و آروم نظرت رو بگو

اين رويه مباحثه منفي جواب نميده

حجاب براي مرد و زن وجود داره با معاني نزديك به هم

كي گفته مرد نبايد حجاب داشته باشه

اگه كفه ترازو تو اين مباحث سمت خانمها سنگين تره بخاطر اينه كه خانمها جذب كننده و كشنده آقايان به سمت خودشون هستند بخاطر نوع خلقتشون و ظرافت و روح بزرگي كه خدا در وجودشون نهاده است ...

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 09:55
mahin

عااااخه بابا پاکی ربطی به حجاب داشتن یا نداشتن نداره نداررررررررررررره !

9/مرداد/1392 - 10:01
ماریانا آوانسیان

اینو موافقم پاکی هیچ ربطی به حجاب نداره

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 10:04
مهدی کاظمی

نميتونيم بگيم ربطي نداره و نميتونيم بگيم ربطي داره

ما داريم بر اساس عرف و شرع جامعه خودمون صحبت ميكنيم

نه كل دنيا

پس دوستان تعصبي به بحث نگاه نكنند

منظورم هردو طرف هستش

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 10:07
ماریانا آوانسیان

خب باااااااااااااااااااااااااااشه مهدی جونمی

اینجوری نگاه کنم خوبه ؟

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 10:10
مهدی کاظمی

بهاره بحث جديه

لدفا شوخي باشه بجاي خودش و تو پست خودش

بگوووووووو"" خب""

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 10:24
ماریانا آوانسیان

خب

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 10:31
مهدی کاظمی

آورين دختر خوب ....

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 10:42
baran

یه سوال :یعنی مردا باید اینقد ایمانشون سست باشه که با یه موی زن هوسشون طغیان کنه و به خلاف کشیده بشن؟؟؟؟؟

اگه بخوام از رو ایمان و تقوا بگیم اگر مردای جامعه با تقوا باشن و سست عنصر نباشن زنا خیلی راحتم بگردن مشکلی پیش نمیاد

پس چشم چرونی مردا رو به حساب بی حجابی زنا نزارین ،مردای جنس خراب به چادریام رحم نمیکنن

ضمنا الان خیلی از زنای نادرست خودشونو تو لفاف چادر میپیچن

9/مرداد/1392 - 12:34 توسط موبایل
مهدی فهیمی

اوفففففففففففففففف

آقا من خواستم همه ی نظرات رو بخونم اما چشام چهارتا شد بوخودا...

حجاب برای یه زن مصونیت از مردان هوسبازه

این کلام خداست و بحثی هم توش نیست

کسی که حجاب نداره داره به خودش ظلم میکنه

باران خانم عزیز مردان مسلما باید ایمانشون رو حفظ کنن اما آزاد شدن شرایط گناه و آزاد نبودن شرایطش خیلی با هم فرق داره.

زنها مسلما آزادی میخان راحتی میخان گاهی توی گرما واقعا اذیت میشن منم دارم میبینم و واقعا قبول دارم اما اگه یاد کلام خدا باشن همون سختی ها هم براشون شیرینه مثه همین روزه داری تو این فصل گرم سال...

حجاب هم برای مرد هست هم برای زن

من خودم زیاد بد حجابی کردم و یه جورایی پشیمونم

گاهی پیش اومده بخاطر نوع لباس و تیپی که زدم توی خیابون چیزهایی دیدم و شنیدم که الان واقعا از کارام پشیمونم چون باعث میشه فکری درگیر بشه و این گناهه

عاتی کوشی این رگ نارسیسمیه من گل کرررررررررررررررررررررررد!!!

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 14:20
ماریانا آوانسیان

نارسیسم اعظم

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 14:22
عاطفه

علاوه بر اینکه رگ نارسیسمیت گل کرد

غلط املایی هم داری

دلم همزاد بارونه ...
9/مرداد/1392 - 14:30
سارا

با حرفات موافقم آقای فهیمی

اندیشه ی خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست... به اندیشه قشنگ خدا میسپارمت.
9/مرداد/1392 - 14:33
مهدی فهیمی

ممنون سارا خانم!

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 14:35
ماریانا آوانسیان

خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 14:35
مهدی کاظمی

اوه اوه

يكي اين مهدي فهيمي رو از برق بكشه بيرون

الان برق كل قم ميررررررررررررره

والااااااااااااااااااااا

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 14:47
مهدی فهیمی

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 14:49
ramin

سلام .. چقدر نظر .. لااقل یکی جمع بندی می کرد ببینیم بحث به کجا رسیده ..

9/مرداد/1392 - 15:11
مهدی فهیمی

جمع بندیشو گذاشتیم به عهده شما

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 15:12
ramin

منکه حالشو ندارم از اول بشینم بخونم ...

9/مرداد/1392 - 15:20
پرنیان

میخواهید من توضیح بدم????

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 15:24 توسط موبایل
پرنیان

اصلا نظر خانم حسینی رو بخوانید!!!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 15:25 توسط موبایل
ماریانا آوانسیان

ramin

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 15:25
ramin

دست شما درد نکنه بهاره خانم ...

9/مرداد/1392 - 15:26
مهدی کاظمی

بهارررررررررررررررررررررره

باز چيه تو امروز دست بزن پيدا كردي همه رو ميزني

دههههههههههههههه

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 15:27
ramin

همینو بگو ...

9/مرداد/1392 - 15:28
notavailable

آقای کاظمی اینو راست میگه...اینقدر خشن نباش!!!خوب نیست

9/مرداد/1392 - 15:29
ماریانا آوانسیان

اخه نگاه کن مهدی من هر چی میخوام مهربون باشم بخدا نمیزارن

میگه نتیجه بندی بکنید مهدی فهیمی بهش میگه نتیجه بندی با خودت

بعدش میگه من نمیتونم خب این کارش تو مخه دیگه

والااااااااااااااااااااااااا

اعصاب برای ادم نمیزارین

نمیزارین دو کلمه با شوهرم اختلاط کنم

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 15:29
monalisa=zo

سعی کنید لطیف باشید

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:31
ramin

من که لطیفم ولی فکر می کنم بهاره خانم امروز لطافتشو از دست داده

9/مرداد/1392 - 15:33
مهدی کاظمی

من از جانب همه دوستان بايت كار نكرده از شما عذرخواهي ميكنم

شما خودشو ناراحت نكن براي پوستت خوب نيست ...

مهاد تجارت ایرانیان IRANIAN TRADING MAHAD
9/مرداد/1392 - 15:34
notavailable

بفرما خانم این شما اینم آقاتون هر چقدر خواستین با هم دردو دل کنین اصلا ما رفتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9/مرداد/1392 - 15:35
ramin

منم میگم برای پوستت خوب نیست ...

9/مرداد/1392 - 15:36
monalisa=zo

حالا اقی بهاره خانم کی هست

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:36
monalisa=zo

درست میگید اقارامین

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:36
monalisa=zo

اقای بهاره خان اشتباه شده

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:37
مهدی فهیمی

آقا کرم پوست دارین؟! یدونه لطفن

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 15:39
notavailable

الان دیگه بحث به جاده خاکی برده شده !

9/مرداد/1392 - 15:39
یاسمن کرمی

قضاوت کسی اصلا مهم نیست مهم اینه که آدم خودش میدونه که پاکه

◕‿-
9/مرداد/1392 - 15:41
monalisa=zo

افرین یاسمن خب بعضیها مثل عقده ایها میان بیرون براهمین جوانهای مردم ازراه بدرمیشن

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:43
ماریانا آوانسیان

بابا بحث و ادامه بدین الان بخدا حسینی بیاد همه رو از چشم من می بینه

ای بابا

بی خیال همسر منو میخواین چیکار آخه

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 15:45
monalisa=zo

بهاره جون بگو دیگه

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 15:46
یاسمن کرمی

اون که آره بعضی ها واقعا دیگه از حدش گذشتن ولی آدم که نمیتونه یه چشمی باشه

◕‿-
9/مرداد/1392 - 15:46
سید احمــد حسينــی

خواهشی که از تمامی دوستان دارم *مخصوصاً دوستانی که تازه وارد بحث میشن* تمامی نظرات رو بخونن بعد نظر و بحث شخصی خودشونو مطرح کنند.



ممنون

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 15:47
سید احمــد حسينــی

این حرفو زدم بیشتر به چاکش کشیدن دوستان بود که اختلاف نظرات رو جویا بشیم.



منظورم از اینکه تمامی نظرات رو بخونید!خواهرمو دو ساعت قبل از سحر بیدارش کردم اومده گفتم همه ی نظرات رو میخونی بعدش نظرتو میگی



شما هم اینطور باشین ، افرین

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 15:58
ماریانا آوانسیان

توی یکی از کتابها الان حضور ذهن ندارم اسم کتابش چی بود

زمان هجوم اعراب به ایران



مرد عرب از مرد پارسی پرسید:چرا زنان شما حجاب ندارند؟؟



مرد پارسی در جواب گفت:حجاب زنان ما ، پلک چشمان مردان ماست..

زلال باش زلال باشی آسمان در تو پیداست
9/مرداد/1392 - 16:19
monalisa=zo

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 16:27
سید احمــد حسينــی

@مهدي

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 16:30
پرنیان

عالی بود بهاره جونیم!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 16:30 توسط موبایل
monalisa=zo

عالی بیست بود

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 16:37
منتظر313

اوه اوه...من رفتم 62 تا نظر دادین؟!! نه معلومه بحث داغ شده. خب...

مهین خانوم معلومه شما همهی نظراتو نخوندین. من در مورد نگاه مردها نوشتم. یعنی خیلی ها نوشتن. اصلا خدا در قرآن اول گفته مردها مواظب نگاهشون باشن بعد زن ها رو به پوشش توصیه کرده.در ضمن اگه زنی حجابشو کامل کنه ولی جای دیگه بلنگه دینش کامل نیس،اما اگه هم حجاب داشته باشه هم بقیه رو درست کنه دینش کامله خب. چرا فکر میکنین چون گناه های دیگه ای هم هست حجابو باید بذاریم کنار؟؟؟؟؟هاااااااااا؟؟ در ضمن حجاب به پاکی ربطی نداره؟؟! این ازون حرف ها بود!! کسی که بقیه رو به گناه های زشت آلوده میکنه، پاکه؟!

خانم باران اصلا برین در یک کشور غربی که حجاب مطرح نیست در علم پزشکی در مورد مرد ها و هورمون ها و شرایطشون مطالعه کنید.اونوقت می فهمید که اینکه مرد از یک ذره موی زن هم به هوس کشیده میشه به خاطر سست بودن ایمانشه یا به خاطر اقتضای طبیعته! چرا ما انسان ها می خوایم با قوانین طبیعت بازی کنیم و قبولش نمی کنیم؟؟؟!!!

خانم باران جواب تمام سوالای شما رو تو نظراتم دادم. اگه همه خراب بشن همه چیز بدتر میشه. اینو خدا گفته. خدا هم همیشه راست میگه.شما آمار بچه ی حروم زاده و تجاوزو در سایت های خود کشور های غربی نگاه کن. بعد ببین آزادی خانوما که عمرا اگه آزادی بشه اسمشو گذاشت، به نفعشون بوده یا فقط زجر کشیدن!!

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 16:41
سید احمــد حسينــی

حالا خوبه حضور ذهن نداره اسم کتابش چیه این همه عالی دریافت کرده

اگر حضور ذهن داشت چی میشد؟!

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 16:41
monalisa=zo

ولی خداییش من هرچه کتابخوندم یاددارم....

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 16:45
baran

سیمین خانم من نگفتم ازادی به معنی ولنگ و بازی ، من میگم اگه کشور اسلامییه پس تفکیک جنسیت نداریم همه باید رعایت کنن

الان تو کشورای غربی همه یه جور میچرخن کسی که زیادی لخت شه صد در صد صدمه اش هم میبینه،

یا حجاب کامل یا راحتی.

اینکه یه شال و رو سر خودتون معطل کنین و نصفه یقه مانتوتون باز باشه درست نیس یا اینکه مردا هر تیپی خواستن بزنن و با یه موی زن بخوان به انحراف برن.

ضمنا درسته طبیعته مرده کشش پیدا میکنه ولی انقدام سست نیستن ،

خیلی از دوستامون تو خارج هستن خیلی معقول میگردن با سر باز بچه حروم زاده ای هم ندارن،

اگه امار دقیق مملکتای اسلامی رو بگیرین چیزای خلاف شرع بیشتر توشه ،حتی تو همین ایران روزی کلی بچه حروم زاده دنیا میاد ،حتی امار خلاف تو شهرای مذهبیمونم بیشتره

پس همه چی به معامله ای که ادم با خدای خودش میکنه برمیگرده که خدارو میخواد یا جهنمشو نه برداشت دیگران از لباس ادم

9/مرداد/1392 - 17:00 توسط موبایل
biroh

اون برای اون زمان بوده نه برای حالا که همه دارن غرب زده میشن

(من به شخصه تا اونجای که میشه تلاش میکنم نگاه هم رو کنترل کنم ولی بعضی جاها واقعا نمیشه آقا درک کنین شما خانم ها که میگین نگاه تون رو کنترل کنید واقعأ تا مرد نباشین درک نمیکنین من چی میگم مواقعی پیش میاد که مجبوری به یه خانم نگاه کنید)

مثلأ یه مغازه دار وقتی مشتری میاد نمی تونه به اسمون نگاه کنه جواب مشتری رو بده مجبور هست به مشتری نگاه کنه (یه کم انصاف داشته باشید)

9/مرداد/1392 - 17:05
monalisa=zo

بله واقعااینم هست

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:06
سید احمــد حسينــی

بله منم با biroh موافقم.

بسته به شرایط داره که به خانوما نیگاه کرد.

مثلا همون مغازه... یا اون آقای راننده که داره مسیرشو میره و مواظب هست که تصادف نکنه و اطرافشو نیگاه میکنه... راننده ناخداگاه میبینه مغازه دار به قصد شناخت مشتریان میبنه.



بحث چشم چرونی مردا چیز جدایی از این مسائل هستش و خداروشکر در جمع دوستان نظردهنده اصلا نیست

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 17:13
monalisa=zo

بحث عفت نگاه برای زن ومرد هردوگروه هست

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:14
پرنیان

من حجابم بهتره چیزی نگم درموردش! ولی بخاطر اینکه دل آقا امام زمان شاد بشه ازین ب بعد چادر سر میکنم چون نمیخوام دیگه دل آقا رو بشکونم ممنون از پستت!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 17:21 توسط موبایل
monalisa=zo

راستش دل اقاامام زمان فقط باچادرشادنمیشه عزیزم باید درست هم باشیم گلم .براهمین گفتم دوستت دارم پرنیان

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:23
پرنیان

فکر نمیکنم آدم بدی بوده باشم انشاالله خود آقا قبول کنه!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 17:25 توسط موبایل
سید احمــد حسينــی

پرنیان خانوم یک قدم برای ظهور آقا برداشتن.

اللهم عجل لولیک الفرج



monaliza=zo شما هم نظرات رو بخونید. نظر مهدی کاظمی هستش. داستانی که گفتش یکی از دلایلی که دل اقا شاد میشه چادر سرکردن زهرایی هستش

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 17:28
monalisa=zo

خیلیم خوبی تاج سرهمه خوبن انشا...

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:28
monalisa=zo

اللهم عجل لولیک الفرج

یامهدی ادرکنی

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:29
monalisa=zo

چشم

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:29
سید احمــد حسينــی

دوستان نظرات آخریشونو لطف کنن بگن....تا به جمع بندی برسیم

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 17:30
پرنیان

دارم میرم زیارت جای همگیتون رو خالی میکنم

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 17:32 توسط موبایل
monalisa=zo

احمداقا من چادری هستم ازبچگی دنبال مامانم مسجدمیرفتم اولین هدیه بچگیم هم چادرنمازبوده...دحتری ازنظرحجاب شبیه خانم سیمین اسدیان وفاطمه خانم

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:32
سید احمــد حسينــی

به به چه هدیه و نعمتی

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 17:36
monalisa=zo

راستش اولین باربراحجابم هدیه گرفتم وبهترین نامه به اقاامام زمام.ع.

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:36
monalisa=zo

خیلی ممنون

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:37
monalisa=zo

التماس دعا کجامیریدپرنیان

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:38
مهدی فهیمی

من واقعا لذت میبرم این دوستی ها رو مبینم ایول ایول

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 17:39
monalisa=zo

جای لذت داره

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:40
منتظر313

وای...10 دقیقه بود اینترنتم قطع شده بود! کلی جواب باران خانومو نوشته بودم!

وای چی میشنوم؟ پرنیان جان خیلی دوست دارم. انشاالله خو امام زمان (عج) اجرتو بدن. ان شاالله خود مادمون فاطمه ی زهرا(س) به خاطر اینکه حجابشونو برای فرزندشون انتخاب کردی اجرتونو بدن.

آمین

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 17:41
پرنیان

این شبها باید کربلا رفت پیش ضریح شش گوشه آقام حسین ماک تا الآن لیاقتش رو نداشتیم دسترسی بهش نداریم میریم ب توصیش یعنی خودش گفته اگه نتونستید منو زیارت کنید برید ب زیارت شاه عبدالعظیم الحسنی همونجا ک تو ورودیش زده(یامن بزیارته ثوابه سیدالشهدا)

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 17:41 توسط موبایل
منتظر313

آقای حسینی بذارین من دوباره جواب خانم بارانو بنمویسم بعد جمع بندی کنین.باشه؟

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 17:43
monalisa=zo

بگید دست برسینه السلام علیک یااباعبدالله الحسین السلام علیکم ورحمته الله وبرکاته.روبه قبله سلامتون قبوله

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:43
monalisa=zo

پرنیان سفارشی عزیزم منو باشه

من..خدا..سکوت.. تنهایی هایی مقدس
9/مرداد/1392 - 17:44
سید احمــد حسينــی

این پُست تا قبل از افطار امروز باز میمونه... بعد از افطار جمع بندی ارسال میشه

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 17:45
biroh

درسته که هرکس مسئول کار های خودش هست ولی یک زن یا مرد وقتی جوری لباس میپوشه دیگران رو به گناه میندازه گناهش پای اون نوشته میشه به به امید روزی که کاری کنیم نه خودمون گناه کنیم نه دیگران رو به گناه بندازیم

9/مرداد/1392 - 17:49
پرنیان

انقدر دلم شکستست ک همه ب ذهنم بیایید!!! السلام علیک یا آبا عبدالله الحسین!!! بچه ها شب عزیزی منم ملتمس دعای همه مریض دارم یادتون نره!

سیمین

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 17:50 توسط موبایل
مهدی فهیمی

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 17:55
منتظر313

مثلا در کشوری مثل سوئد هر سال به 50 هزار زن تجاوز میشه که یک پزشک خانم میاد یک دستگاه اختراع میکنه که فقط طرف بتونه شکایت کنه. من یک نفرو میشناسم که 30 سال بیشتره که در یک کشور مدرن غربی در یک پایگه اتمی به عنوان دانشمند کار می کنه و خودش گفت که من و خانومم بچه دار نشدیم چون می دونستیم بچمون اینجا چی میشه! دوست من 1 سال تو استرالیا درس خوند. تو مدرسه ی ایرانی ها نه در مدارس خودشون . مادرش ویروس شناسه و 1 سال اونجا رو یک پروژه کار میکرد. تو مدارس اونا می دونید چه خبره. وقتی مسئولینش میگن باید دخترو پسرو جدا کنیم واسه فاتحه ایه که دار به تحصیلاتشون خونده میشه.من بی خبر نیستم که دارم حرف میزنم. خوب میدونم اونجا چه خبره. با جزیئاتش هم میدونم! در کشور ما هر فسادی که اتفاق افتاده به خاطر همین کاهش اعتقاد مردم به حجابه. هم مرد هم زن. اما قابل قیاس نیست با اونور. اشتباهه اشتباهه اشتباهه که یا حجاب یا راحتی. تازه راحتی یعنی چی؟ من اگه چادر سرم نباشه به عنوان مثال میگم احساس میکنم دارم رو میخ راه میرم. راحتی معنا و مفهوم داره. یعنی وقتی خدا میگه شما حجاب داشته باشین تا بهتون آسیب نرسه اشتباه میگه اعوذ بالله که ما بگیم نه اگه همه راحت باشن آسیب کم میشه. در ضمن شما فکر میکنین مانتو و شلوار و رژ لبایی که اومده باعث میشه مرد سست منحرف بشه. والا اگه منم منحرف بشم جایزه! ببین من دخترم ولی میگم خانوما باعث ناامنی مردها شدن و مردها هم منحرف شدن و باعث ناامنی زنها شدن. وای خدا ما داریم سر چی بحث میکنیم. سر قانون الهی که خودت بهش امر کردی برای آرامش خودمون. یا زهرا جان داریم به کجا میریم؟ وقتی حضرت رقیه بعد از این که به هوش میان عوض اینکه بگن من سیلی خوردم میگن عمه جان یک تیکه پارچه بده من سرمو بپوشونم ما دیگه چی میگیم؟ یا مهدی جان اگه ما داریم سر حفظ امنیت خودمون بحث میکنیم به خاطر اینه که دلامون سنگ شده. سنگ شده که نداریمت...حجاب مصونیته نه محدودیت...نه صلب آرامش و راحتی...به خدا قسم

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 17:58
مهدی فهیمی

سیمین خانم باهاتون موافقم و نظر من هم 100% نظر شماست ممنون...

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 18:01
منتظر313

آقای فهیمی

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 18:03
سید احمــد حسينــی

حرفی برای گفتن نمونده

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 18:06
منتظر313

امام علی بن الحسین (ع) فرمودند: هر کس در غیبت فرزند مان استوار بر ولایت ما باشد خداوند پاداش یک هزار شهید مقتول در جبهه های احد و بدر به به او می دهد. منبع : کتاب بحارالانوار جلد 52

دوستان خوبی که هر چی هر کی بگه و هر چی مدرنیته باشه و توش امام زمان نباشه ما ازش حالمون بهم می خوره، حال میکنین جایگاهمونو...

ما حالمون از دنیای فاسد بهم می خوره اینم مدرک

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 18:08
پرنیان

میگند شبهای قدر مهمانی .....

حتما فاطمه س میخواسته از علیش پذیرایی کنه

انشاالله همه ازین مهمانی بهره خودشون رو ببرند...!!!

انشاالله گناه همه آمرزیده بشه...!!!

فرج آقامون هرچه سریعتر باشه...!!!

این شبها فیضش رو کسی از دست نده...!!!

طاعات و عبادات همه مورد قبول واقع بشه...!!!

اللهم عجل فرج مولانا الامام القائم المنتظر المهدی و سهل مخرجه و اوسع منهجه و اسلکنا مهجته و انفذ امر
9/مرداد/1392 - 18:10 توسط موبایل
منتظر313

به امید ظهور نور که صد البته نزدیک است...

دوستان خدا نگه دارتون...التماس دعا

کجایی؟؟ ای همیشه پیدا از پس ابر های غیبت!
9/مرداد/1392 - 18:13
مهدی فهیمی

خدانگهدارتون دوستان التماس دعا دارم...

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
9/مرداد/1392 - 18:20
زهرا

خیلی دیر رسیدم مثل اینکه

ببخشید همه نظرات را نخوندم



نظر خودمو میگه و تمام

حجاب برای شوهر خود نیاز نیست ولی برای چشم نامحرم و در حفاظت از خود نیازه...

مثلا من وقتی حجابمو با چادر پوشش میدم خیلی احساس امنیت میکنم وقتی توی کوچه و خیابون راه میرم... وقتی هم با مانتو و پوشش این چنین خودمو محجبه میکنم احساس امنیت میکنم نمیگم احساس امنیت نمیکنم ولی مثل چادر نیست ...



دوستتون دارم التماس دعا

9/مرداد/1392 - 19:01
سید احمــد حسينــی

@ادریس موحدی

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:25
biroh

آزادی



رفته بود آنجا درس بخواند.شنیده بود آزاد ترین کشور دنیاست.اما وقتی می خواست



وارد دانشگاه شود او را به جرم آزادی پوشش دستگیر کردند.



به جرم حجاب!



حجابː



حːحریمت جːجذبه اːآبرو و شرف بːبندگی

9/مرداد/1392 - 20:30
سید احمــد حسينــی

سلام و وقت بخیر خدمت تمامی عزیزانی که در این بحث شرکت کردن . کمال تشکررو دارم

از تمامی دوستانی که اگر بهشون بی احترامی و توهین شد به نوبه خودم از همگی معذرت میخوام.



در حد و جایگاهی نیستم که نظر کارشناسی در مورد مسائل دینی و مذهبی و ... بدم ، منم در جایگاه خودم نظراتمو گفتم و ارسال کردم.

جمع بندی که ارسال میشه برگرفته از وبسایت‌ها و وبلاگ‌هایی هست که جستجو کردم و دارای مستندات هستش. و بنظرم معقلانه باشه.



در ضمن چون کشور ما جمهوری اسلامی هست این جمع بندی ارسال میشه، دین‌های دیگه قابل احترام هستن. ولی ما براساس مسیری که کشور ایران جلو میره جمع بندی حجاب میکنیم.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:36
سید احمــد حسينــی

به نام آنکه پاکتر از شبنم بهار است





پیدایش حجاب

آغاز و پیدایش حجاب و پوشش مربوط می‌شود به دوران زندگانی حضرت آدم و حوا علیهم السلام. هنگامی که آن دو بزرگوار مرتکب آن خطا شدند و از درختی که خداوند میوه‌اش را ممنوع نموده بود تناول کردند.

«فَلمّا ذاتا الشَجرة بدت لهما سواتهما و طفقا یخصفان علیما من ورق الجنه ...؛ چون از آن درخت تناول کردند زشتی‌هایشان آشکار شد و بر آن شدند تا از برگ درختان بهشت ، خود را بپوشانند...» (سوره اعراف _ 22)



در تفسیر آیه فوق آمده است که آدم و حوا علیه‌السلام ، قبل از ارتکاب این خلاف ، برهنه نبودند بلکه پوششی داشتند که در قرآن ، نامی از چگونگی این پوشش برده نشده ، اما هر چه بوده نشانه‌ای بر شخصیت آدم و حوا و احترام آنها محسوب می‌شده که با نافرمانی ، از اندامشان فرو ریخته است.



به این ترتیب خوردن از میوه ممنوعه توسط آدم و حوا علیه‌السلام صرف نظر از فلسفه و حکمت آن در نظام آفرینش ، نخستین تحولی که در آنها بوجود آورد، این بود که آنها در حریم «ستر» و عفاف با حقیقت برهنگی روبرو کرد و بلافاصله با برگ درختان بهشت خود را پوشاندند. این واقعیت تاریخی به سادگی نشان می‌دهد که حجاب و پوشش بعنوان یکی از مظاهر حیا و عفت ، امری فطری و طبیعی بوده و برای تامین سلامت روح و روان فرد و جامعه از کمال اهمیت برخوردار است.



فلسفه حجاب از دیدگاه قرآن کریم

قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید : حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید و جنبه حیوانی ننگرند و این حرمت را مخصوص زنان مسلمان دانسته ، لذا نظر کردن به زنان غیر مسلمان را ، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بی‌بهره‌اند.



قرآن کریم وقتی مسئله لزوم حجاب را بازگو می‌کند علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می‌فرماید: «ذلک اَدنی اَن یَعرِفنَ فَلا یُوذین» (سوره احزاب _ 59) برای اینکه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند» چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:38
سید احمــد حسينــی

حجاب حق الهی

شبهه‌ای که در ذهنیت بعضی افراد هست این است که خیال می‌کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده برای او بوجود آورده و بنابراین حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است. راه حل این شبهه در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملا درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم همچنین مربوط به مرد هم نیست تا مرد بگوید من راضییم ، و همینطور مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت دهند، حجاب زن حق الهی است.



حرمت زن اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه خانواده ، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود چون حرمت زن به عنوان حق الله مطرح است و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد و اگر جامعه‌ای این درس رقت و عاطفه را ترک نمودند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند به همان فسادی مبتلا می‌شود که در غرب ظهور کرده. لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم.



زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است یعنی این مقام و این حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست به زن داده و فرموده این حق مرا تو به عنوان امانت حفظ کن آنگاه جامعه به صورتی در می آید که قرآن در آن حاکم است. جامعه‌ای که قرآن در او حاکم است، جامعه عاطفه است و سرش این است که نیمی از جامعه را معلمان عاطفه به عهده دارند و آنها مادران هستند و ما چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه بدانیم و چه ندانیم اصول خانواده درس رافت و رقت می‌دهد و رافت و رقت در همه مسائل کارساز است.







در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.

یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)

جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.

در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:38
سید احمــد حسينــی

مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.

حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب می‎تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.

علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‎کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده‎اند.



هدف و فلسفه حجاب

هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه‌ی نفس و تقوا به دست می‎آید:

إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:39
سید احمــد حسينــی

-=هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛

اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمی‎دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطه‌ی جهالت و گمراهی بودند.=-

از قرآن کریم استفاده می‎شود که هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دست‌یابی به تزکیه‌ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است. آیاتی هم‎چون:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ؛ ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشم‎ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:39
سید احمــد حسينــی

حجاب چشم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.



قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.



حجاب در گفتار

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است:

فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.



حجاب رفتاری

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎ای راه نروند که با نشان دادن زینت‎های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند

وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.



از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می‎شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.

بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد؛



حجاب و عفت

دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:39
سید احمــد حسينــی

حجاب زنان سالمند

قرآن مجید به شکل ظریفی به این تأثیر و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه می‎دهد که بدون قصد تبرّج و خودنمایی، لباس‎های رویی خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولی در نهایت می‎گوید: اگر عفت بورزند، یعنی حتی لباس‎هایی مثل چادر را نیز بر ندارند، بهتر است.

وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.(نور؛60)



علاوه بر رابطه‌ی قبل، بین پوشش ظاهری و عفت باطنی، رابطه‌ی علامت و صاحب علامت نیز هست؛ به این معنا که مقدار حجاب ظاهری، نشانه‎ای از مرحله‌ی خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است. البته این مطلب به این معنا نیست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همه‌ی مراتب عفت و پاکدامنی نیز برخوردار است.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:40
سید احمــد حسينــی

آیا حجاب مانع همه بزهکاری های اجتماعی است؟

با توجه به همین نکته، پاسخ این اشکال و شبهه‌ی افرادی که برای ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات بعضی از زنان با حجاب را بهانه قرار می‎دهند آشکار می‎گردد؛ زیرا مشکل این عده از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قوی به آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری است و قبلاً گذشت که حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهم‌ترین و اساسی‏ترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می‌کند؛ و اساساً این حجاب ذهنی و عقیدتی، به منزله‎ی سنگ بنای دیگر حجاب‎ها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده‌ی رفتارهای اوست.

البته، همان‎گونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه‌ی مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست. نمی‎توان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر می‎شود عفیف دانست؛ زیرا گفتیم که پوشش ظاهری یکی از علامت‎ها و نشانه‎های عفاف است، و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطه‌ی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضی نیز رابطه‌ی عفاف و حجاب را از نوع رابطه‌ی ریشه و میوه دانسته‌اند؛ با این تعبیر که حجاب، میوه‌ی عفاف، و عفاف، ریشه‌ی حجاب است. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این حجاب، تنها پوسته‌ و ظاهری است. از سوی دیگر، افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد»، خود را سرگرم می‌کنند؛ چنین انسان‎هایی باید در قاموس اندیشه‌ی خود این نکته‌ی اساسی را بنگارند که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوه‌ی ناپاکِ بی‌حجابی نخواهد شد.

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:40
سید احمــد حسينــی

جمع بندی حدوداً 8 نظر آخر در این پُست [لینک] شد...



موفق باشید

خاک شد هر که بر این خاک زیست/ خاک چه داند که در این خاک کیست/
9/مرداد/1392 - 20:43